• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99122518901
  • خبرنگار : 71613

اعتراض مدال‌آوران هاکی به قهرمانی بدون پاداش در آسیا؛ "هاکی را تعطیل کنید"

اعتراض مدال‌آوران هاکی به قهرمانی بدون پاداش در آسیا؛ "هاکی را تعطیل کنید"

با اینکه پاداش مدال‌آوران سال ۹۷ و ۹۸ پرداخت شد اما به تیم ملی هاکی مردان ایران که قهرمان آسیا شد، مبلغی تعلق نگرفت.

به گزارش ایسنا، در حالی که  ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد که ۵۲ میلیارد بابت پاداش‌های قهرمانان که از سال ۹۷ و ۹۸ باقی‌مانده بود، پرداخت شد اما پاداش قهرمانی تیم ملی هاکی داخل سالن ایران در آسیا پرداخت نشده است.

تیم ملی هاکی سالنی ایران ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ برای هشتیمن دوره به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد و اگر قرار بر پرداخت پاداش به مدال‌آوران باشد باید به این تیم هم مبلغی تعلق می‌گرفت اما این اتفاق نیفتاده است.

گویا وزارت ورزش سطح‌بندی خاصی انجام داده و بر اساس آن  به رشته‌هایی که در  المپیک و بازی‌های آسیایی حضور ندارند، پاداش تعلق نمی‌گیرد.

ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم ملی هاکی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در این مورد به ایسنا گفت: ما در جام جهانی ۲۰۱۸ در جایگاه سوم قرار گرفتیم  و اولین تیم آسیایی بودیم که این مقام را به دست آوردیم اما می‌گویند چون المپیکی نیستیم جایی به حسابمان نمی‌آورند. در سال ۹۸ هم قهرمان آسیا شدیم و همراه با قزاقستان سهمیه جام جهانی بلژیک را گرفتیم. 

او افزود: در زمان ریاست قبلی، هاکی جزو رشته‌هایی بود که پاداش می‌گرفت. با یکی از کارشناسان وزارت صحبت کردم که گفت برخی از رشته‌هایی که در بازی‌های المپیک و آسیایی نبوده‌اند را برای پاداش حذف کرده‌ایم اما اگر روسا دستور بدهند، پرداخت می‌شود.

 یوسفی با بیان اینکه هاکی مدال‌آور اما مظلوم است، تاکید کرد: ما برای استعدادیابی باید در کوچه پس کوچه‌ها دنبال نفرات بگردیم و آنها را به این رشته وارد کنیم، برای این کار هم هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم. در صورتی که همیشه پول زیادی برای چوب، توپ و تجهیزات پرداخت کرده‌ایم. ما را در ایران تحویل نمی‌گیرند اما در خارج اعتبار داریم، الان هم که بدتر از قبل شده است. 

سرمربی سابق تیم ملی هاکی سالنی ایران ادامه داد: جامعه هاکی خیلی کوچک است، اگر قرار  باشد انگیزه را از آنها بگیریم، نوجوانان و جوانان با چه انگیزه‌ای رقابت کنند؟ در بحث استخدام هم نام رشته‌های توپی فوتبال، بسکتبال و والیبال ذکر شده و رشته‌هایی مثل هاکی و هندبال نیستند. سوال من این است فوتبالیستی که سالی ۱۰ میلیارد تومان می‌گیرد، مگر مجبور است برای ماهی پنج میلیون تومان استخدام شود؟ 

یوسفی در پایان گفت: بعد از جام جهانی سرخورده شدیم و بعد از قهرمانی آسیا وضعمان بدتر شد، اکنون هم که بی‌انگیزگی بیداد می‌کند، با این شرایط هاکی تعطیل می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۴

امان ازین حرکات بهرام قدیمی !