• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99122518902
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

اسکان نوروزی در مدارس نداریم

اسکان نوروزی در مدارس نداریم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم، در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ از پذیرش و اسکان همکاران فرهنگی و مردم ایران معذوریم.

محمدعلی واقعی، امروز ۲۵ اسفند در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: از مردم ایران به ویژه همکاران سخت کوش فرهنگی تقاضا می‌کنم در ایام نوروز ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از انجام سفرهای غیر ضروری جداً اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از شـیوع بیماری کرونا و در راسـتای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت همکاران، اسـکان در مـدارس این اسـتان درتعطیلات نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است، تصریح کرد: تنها در صورت اجازه ستاد کرونا، مراکز آموزشی، رفاهی و خانه‌های معلم استان آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانانی که مجبور به سفر اضطراری باشند، با حداقل ظرفیت خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد رشته‌های فنی و تشکیل مدارس سمپاد مهارتی در مدارس استان تأکید کرد و ادامه داد: مدارس سمپاد مهارتی، نوعی از مدارس استعدادهای درخشان هستند که برای پذیرش دانش‌آموزان متقاضی رشته‌های فنی حرفه‌ای در پایه نهم به دهم آزمون برگزار می‌کنند .

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از ایجاد این مدارس را پرورش استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه به متخصصان کار آموخته فنی و حرفه‌ای، لزوم مهارت افزایی دانش‌آموزان و  نخبه پروری در عرصه‌های مختلف و شکوفاسازی استعدادهای مدارس سمپاد ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس استعداداهای درخشان استان ضروری است.

واقعی ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای تربیت کارآموختگان حرفه‌ای در رشته‌های مهارتی، تصمیم به ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تأسیس مدارس سمپاد مهارتی گرفته است؛ چرا که دانش‌آموزان مدارس سمپاد از دیر باز دارای جو رقابتی، سطح آموزشی و پرورشی بالایی هستند .

وی یادآور شد: مجوز اولین مدرسه سمپاد مهارتی، در رشته شبکه و نرم افزار، برای مدارس شهید بهشتی و فرزانگان بیرجند اخذ شده و برای سال تحصیلی جدید، از طریق آزمون ورودی، شاهد جذب دانش‌آموز در این رشته خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha