• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99122519120
  • خبرنگار : 50026

تریاک؛ در صدر کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

تریاک؛ در صدر کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 74 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که 83 درصد کشفیات از نوع تریاک بوده است.

سردار ناصر فرشید، امروز دوشنبه ۲۵ اسفند در نشست خبری پایان سال پلیس اظهار کرد: در اجرای ماموریت‌ها برنامه ریزی کرده و طرح را اجرا می‌کنیم.

وی از افزایش 51 درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 74 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که 83 درصد کشفیات از نوع تریاک بوده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 72 درصدی در بحث برخورد با حاملان سلاح غیر مجاز و کشفیات سلاح، افزود: بیشتر کشفیات مربوط به سلاح‌‎های شکاری است.

فرشید از انهدام ۱۱۳ باند مواد مخدر در استان از ابتدای سال خبر و ادامه داد: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از پلمب مراکز ارتکاب جرم و اعتیاد گفت و بیان کرد: ۴۰‌ طرح پاکسازی و عملیات را در نقاط آلوده شهر داشتیم‌ و۲۰ مکان پلمب شده است.

فرشید اظهار کرد: در طرح برخورد با ارازل و اوباش تیم‌هایی تشکیل شد که در این زمینه دستگیری این افراد 151 درصد افزایش داشته است.

وی به تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: 7400 ‌تصادف درون شهری در این مدت به وقوع پیوسته که ۷۷ درصد خسارتی بوده و ۲۶ نفر در این تصادفات، فوت شده‌اند.

فرشید از پارک دوبل به عنوان یک معضل ترافیکی در استان نام برد و ادامه داد: این روند برخی اوقات موجب نزاع و درگیری شده است، اما باید بدانیم که در این موارد حقوق دیگران را رعایت کنیم.

بروز 3600 تصادف برون شهری

وی با بیان اینکه در این مدت 3600 تصادف برون شهری اتفاق افتاده که با چهار درصد ۱۸۴ نفر فوتی داشتیم این آمار نسبت به سال گذشته ۶۸ نفر کاهش یافته است، تصریح کرد: امسال علی رغم اینکه 14 درصد تردد خودروی سبک کاهش داشته، اما حمل و نقل خوروهای سنگین چهار درصد افزایش داشته و ۱۳ میلیون و۸۰۰ هزار تردد داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، اظهار کرد: مردم در هنگام رانندگی به مواردی چون سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از تلفن همراه و استفاده از کمربند ایمنی توجه کنند چراکه به صورت جدی با ناقضان برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به کنترل محسوس ‌و ‌نامحسوس اتوبوس‌ها در ایام عید، بیان کرد: ۵۲ درصد تصادفات در نوروز گذشته در اثر واژگونی بوده است و طبق آمارها 54 درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد که برای مدیریت ترافیک در نوروز 84 تیم محسوس و۴۱ تیم نامحسوس، جاده‌های استان را کنترل می‌کنند.

فرشید از ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط توسط ۶۹ دوربین ثابت فعال در سطح استان گفت و ادامه داد: از ابتدای سال 2100 خودرو توقیف شده و ۳۷ درصد جریمه بالای یک میلیون تومان داشتند.

وی ادامه داد: همچنین 4700 موتورسیکلت که باعث بر هم زدن نظم عمومی بودند توقیف شدند و در حوزه خدماتی ۲۰‌ هزار گواهینامه صادر و ‌۳۵ هزار موتورسیکلت شماره گذاری انجام شد.

فرشید اظهار کرد: با توجه به فرمان رهبری در حمایت از تولید در خصوص برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی، این ماموریت با جدیت دنبال می‌شود و۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده است که ۲۱ درصد افزایش دارد.

وی از افزایش 28 درصدی کالاهای احتکار شده در استان خبر داد و گفت: کشفیات در این حوزه هفت میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۰ واحد مددکاری و مرکز مشاوره در کلانتری‌های استان راه اندازی شده که در آن‌ها به صورت تخصصی تلاش می‌شود پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شود که در این مدت ۱۱ هزار و ‌۲۰۰‌ پرونده به واحدهای مددکاری تحویل داده شده که ۸۵ درصد منجر به مصالحه شده است.

فرشید با بیان اینکه سرقت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته که علت اصلی آن سهل انگاری مالباخته است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی پلیس 75 درصد اموال سرقتی کشف شده است؛ ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۹۴ هزار و۵۰۰ تماس فوریتی ۱۱۰ در این مدت داشتیم که ۴۶ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۶۳ درصد طی تماس مردم با ۱۱۰ بوده است، بیان کرد: در سامانه ۱۹۷ بیش از ۱۵ هزار تماس داشتیم که ۲۸ درصد تقدیر از پلیس، یک درصد شکایت، ۱۵ درصد انتقاد و ۵۱ درصد منجر به راهنمایی شده است.

کرونا و صدور 9400 قبض جریمه

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پلیس با هرگونه تجمعی با توجه به بیماری کرونا مخالف است و برابر مصوبات شورای تامین و ‌ستاد استانی کرونا عمل خواهیم کرد که امیدواریم هیچ تجمعی نداشته باشیم؛ در شرایط کرونا 180 نیروی پلیس به صورت روزانه به کار گرفته شدند.

فرشید با بیان اینکه ‌۲۱ هزار و ۷۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف در این مدت ارسال و ‌۱۸۱ هزار تذکر لسانی در بحث محدودیت تردد انجام شده است، افزود: براساس مصوبات ستاد کرونا ترد از ساعت 21 تا سه بامداد ممنوع است که متاسفانه مردم در این زمینه رعایت نکردند که در این شب‌ها 9400 جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی یادآور شد: در اجرای این ماموریت‌ها ۴۴۰ همکار مبتلا به کرونا شدند چراکه بیشترین تماس در ماموریت‌ها با مردم است و یکی از همکاران را از دست دادیم.

فرشید ادامه داد: در زمینه مقابله با کرونا در گشت‌های مشترکی که توسط پلیس اطلاعات تشکیل می‌شود در هزار و  700 گشت مشترک حضور داشتیم و در بحث رصد فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داریم و با کسانی که می خواهند نظم عمومی را با مشکل مواجه کنند برخورد می‌کنیم که ۷۳ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در بحث وظیفه عمومی هزار و 700 پرونده معافیت تشکیل، سه هزار و 850 نفر به سربازی اعزام‌، ۶ هزار و 880 معافیت تحصیلی و خروجی از کشور صادر و ۱۰۱ هزار و 130 کارت پایان خدمت به کارت هوشمند تبدیل شده است.

وی افزود: در بحث جرایم سایبری ۴۹ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۲۴ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز ، هفت درصد نشر اکاذیب و پنج درصد مزاحمت‌های اینترنتی مشاهده شده که توصیه می‌کنیم مردم باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.

با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد جدی می‌شود 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت جلد کتاب در گام دوم انقلاب در بحث گفتمان سازی و مشارکت پذیری چاپ شده است، اظهار کرد: با هماهنگی که با مراجع قضایی صورت گرفته خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در چند روز پایان سال با رانندگی پرحادثه و ایجاد مزاحمت نظم و امنیت را به هم بزند توقیف و تا پایان تعطیلات ترخیص نخواهد شد.

فرشید به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت: با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود و افرادی هم که نظم و امنیت شهر را بهم بزند با همراهی دادستان بازداشت ‌و خودروهای ارتکاب جرم هم برابر قوانین تا آخر تعطیلات نوروزی توقیف خواهند شد.

وی یادآور شد: در همین چند روز اخیر، ماموران ۱۰ هزار انواع مواد محترقه را کشف کردند، اما امیدواریم با هوشیاری مردم چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha