• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99122519373
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

وضعیت شهرستان سامان از نظر شیوع کرونا نگران‌کننده است

وضعیت شهرستان سامان از نظر شیوع کرونا نگران‌کننده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان سامان نگران‌کننده است، گفت: در هفته گذشته آمار موارد ابتلا به کرونا در شهرستان سامان نسبت به مرکز استان بالاتر بود.

مجید شیرانی ۲۵ اسفندماه در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خوشبختانه این استان در پیک اول و دوم شیوع کرونا درگیری شدیدی در مواجهه با این بیماری نداشت، اظهار کرد: اما متاسفانه در موج سوم بیماری با افزایش چشمگیر موارد بستری و فوتی ناشی از این ویروس در استان مواجه بودیم، فوتی‌های کرونا در این استان دو رقمی و تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونا به حدود ۴۵۰ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: از ابتدای آذرماه سیر نزولی بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و دی‌ماه آرامی را پشت سر گذاشتیم، اما از اواخر بهمن‌ماه مجددا شیب ابتلا به کرونا صعودی و در دو هفته ابتدایی اسفندماه آمار ابتلا به کرونا با افزایش ۱.۸ درصدی روبرو شد، اما خوشبختانه این روند با همکاری و همراهی مردم ادامه پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه وضعیت ثبات بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری شکننده است، عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد موارد تست سرپایی افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان مثبت می‌شود و این مسئله موجب ایجاد نگرانی در کادر بهداشت و درمان شده است، همچنین تراکم بازار، تعطیلات پیش‌رو و دورهمی‌ها و دیدبازدیدهای نوروز این نگرانی را تشدید می‌کند.

شیرانی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل در سفر و دورهمی غیرممکن است، بیان کرد: رعایت اصول بهداشتی نباید کمرنگ شود، باتوجه به اینکه تبعیت اجتماعی برای جلوگیری از سفر وجود ندارد و قدرت اعمال محدودیت را نیز نداریم، بنابراین باید یکسری تمهیدات برای سفر اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان سامان نگران‌کننده است، گفت: در هفته گذشته آمار موارد ابتلا به کرونا در شهرستان سامان نسبت به مرکز استان بالاتر بود و همچنین موارد بستری ناشی از ابتلا به این کرونا در این شهرستان افزایشی و نزدیک به آمار شهرستان شهرکرد بود، این در حالیست که جمعیت این شهرستان یک چهارم مرکز استان است.

وی افزود: باید مراکز تفریحی، توریستی، باغ‌های مجاز و غیرمجاز در شهرستان سامان تعطیل شوند، همچنین در این شهرستان نیازمند اعمال محدودیت تردد هستیم، همچنین در شهرستان فارسان نیز نگرانی‌هایی برای بحث پذیرش گردشگر و مسافر در منازل شخصی وجود دارد.

شیرانی تاکید کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید سرو غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و کافی‌شاپ‌ها ممنوع شود، اما فعالیت تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت بلامانع است.

مصوبات ستاد کرونا به خوبی اجرایی نمی‌شود

در ادامه جلسه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در ستاد کرونای استان به تصویب می‌رسد، اظهار کرد: اما در عمل شاهد ضعف در عمل به مصوبات هستیم.

وی افزود: ورودی‌های شهرستان کوهرنگ به خوبی کنترل می‌شود، اما در شهرستان سامان  و لردگان برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی عملکرد مطلوب نیست.

علیمحمدی در خصوص وضعیت آرامستان‌های چهارمحال و بختیاری، گفت: ازدحام در آرامستان‌ها جای نگرانی است و در پنج‌شنبه آخرسال باید این موضوع مدیریت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha