• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122519457
  • خبرنگار : 71145

پدرسن مطرح کرد؛ حضور طرف‌های بین‌المللی جدید در حل بحران سوریه

پدرسن مطرح کرد؛ حضور طرف‌های بین‌المللی جدید در حل بحران سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که ترکیه به همراه دیگر بازیگران بزرگ جهانی نقش مهمی در دستیابی به راه‌حلی در راستای خواسته‌های مردم سوریه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به مناسبت دهمین سال آغاز جنگ داخلی سوریه گفت: ترکیه به همراه دیگر بازیگران بزرگ جهانی نقش مهمی در دستیابی به راه‌حلی در راستای خواسته‌های مردم سوریه دارد.

پدرسن با تشکر از مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: اجازه دهید از ترکیه به دلیل سخاوتش در میزبانی از ۳.۶ میلیون آواره سوری تشکر کنم. نباید فراموش کنیم که طی سال ۲۰۲۰ از هر ۱۰ سوری سه نفر با تلاش‌های ترکیه موفق به دسترسی به کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا و افت ارزش پول سوریه فشار مضاعفی را به مردم جنگ زده این کشور وارد کرده است، افزود: باید در چارچوب قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و در راستای خواسته‌های مردم سوریه راه حلی سیاسی برای بحران این کشور یافت. ترکیه به همراه دیگر بازیگران بزرگ جهانی نقش مهمی در دستیابی به راه‌حلی مناسب با خواسته‌های مردم سوریه دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین با اشاره به اینکه طی سال گذشته وضعیت درگیری‌ و خشونت‌ها در سوریه نسبت به سال‌های گذشته نسبتا کاهش یافته است، گفت: باید آرامش موجود را حفظ کرده و به آن عمق ببخشیم. توافقات شکل گرفته میان ترکیه و روسیه درباره ادلب نیز در این چارچوب بسیار مهم هستند.

او خواستار چارچوب بین‌المللی جدید برای حل بحران سوریه شد که در آن آمریکا و کشورهای عربی حضور داشته باشند.

پدرسن افزود: مهم است فضایی مثل ایجاد چارچوب بین‌المللی جدید به شیوه‌هایی که همه گروه‌های مختلف که در جنگ تاثیر گذار هستند، در آن مشارکت کنند، بالطبع به نحوی این چارچوب باید شامل آمریکا، روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا باشد.

او همچنین اشاره کرد که نیاز به حضور تمام اعضای شورای امنیت هم وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha