• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99122519480
  • خبرنگار : 30054

شناخت امکانات محله ازگل برای زندگی

شناخت امکانات محله ازگل برای زندگی

پایگاه خبری ملک هفت اولین سامانه محتوایی تخصصی در حوزه ملک و مسکن در ایران میباشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ملک هفت، اگر به نقشه محله ازگل نگاهی بیندازیم، محله ازگل در منطقه شمال شرق تهران قرار دارد.

محله ازگل کجاست؟

این منطقه با تجریش حدود ۵ یا ۶ کیلومتر فاصله دارد. در منطقه یک شهرداری تهران واقع است. در شمال ازگل، شهرک شهید محلاتی قرار دارد. در غرب آجودانیه و اقدسیه و در جنوب به لویزان منتهی می‌شود.

در شرق ازگل بلوار نیروی زمینی قرار دارد و محله‌ی مشهور اراج تهران نیز در غرب ازگل واقع است. محلاتی که برشمردیم به نواحی مختلف شهرداری تهران تقسیم می‌شوند.

محله ازگل به دلیل مجاورت با البرز ییلاق مناسبی است. اما زمستان‎‌هایش از سایر نقاط تهران سردتر است. در حال حاضر مدرسه ابتدایی دکتر احمد ناصری و زرین تاج که یکی از زنان ناصردین شاه بود نشان می‌دهد که این محله، محله‌ی محبوب شاهان قاجار بوده است.

زندگی در محله ازگل علاوه بر آن که مزایای زندگی در شمال شهر تهران را دارد، حس روستایی منطقه را نیز هنوز با خود به همراه دارد. هوای آن نسبتا پاکیزه و اغلب خنک است.

قیمت روز خانه محله ازگل برای خرید و رهن

بر اساس گزارش‌ پایگاه خبری ملک هفت، در مرداد ۹۹، خانه در محله ازگل در بازه قیمت برای هر متر ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان به فروش رفته است. متراژ خانه‌ها اغلب از ۸۰ تا ۲۰۰ متر است و خانه‌های زیر ۶۰ متر کمتر در این منطقه پیدا خواهید کرد و خانه‌های خیلی لوکس بالای ۲۰۰ متر نیز زیاد نیست.

عمر بناها اغلب بیش از ۱۶ سال نیست و بیش‌ترشان نوساز است. گران‌ترین خانه‌ها را می‌توان در حوالی خیابان آبشار محله ازگل یافت. در همین منطقه، قیمت رهن کامل ملک بسته به محله متفاوت است.

مراکز تفریحی و ورزشی و آموزشی محله ازگل

محله ازگل در تابستان‌ها آب و هوای خنک و معتدلی دارد. وجود چند پارک و بوستان هم به فضای سبز منطقه جلوه‌ی بیشتری بخشیده است. باغات زیادی در این منطقه است که البته خصوصی است و امکان تردد عموم در آن‌ها وجود ندارد. با این وجود خود نعمتی برای تلطیف هوای منطقه به شمار می‌رود.

یک مجموعه ورزشی به نام مجموعه ورزشی شهید قرنی هم در محله ازگل نیازهای ورزشی جوانان را پوشش می‌دهد. به جز این در اطراف محله چند مکان ورزشی و زمین چمن فوتبال هم در سال‌های اخیر احداث شده است.

مجموعه ورزشی دیگری هم به نام شهدای ازگل در بزرگراه ارتش قرار دارد. این مجموعه البته بسیار مجهز است و باشگاه‌های بدنسازی، کراس فیت و یوگا و ... در این مجتمع مدرن فعالیت می‌کند.

آپارتمان‌‎ محله ازگل

محله ازگل در شمال تهران قرار دارد به همین دلیل قسمت‌ها نسبت به مرکز و جنوب بالاتر است. البته در مقایسه با مناطق و محله‌های به اصطلاح اعیان نشین قیمت آپارتمان‌ها بسیار مناسب تر است. محله ازگل به عنوان منطقه مسکونی نقاط ضعفی هم دارد.

تعداد آپارتمان‌ها در این منطقه بسیار کم است، محله رفت و آمد کمی دارد و در مقایسه با سایر نقاط شمال شهر بسیار خلوت است و تردد کم شاید امکانات رفاهی مقداری کاهش داده باشد اما همین نقطه ضعف در مواردی به نقطه قوت تبدیل شده است.

ترافیک هم و نبود منطقه در طرح ترافیک آسایش مناسبی ایجاد می‌کند. از نظر تعداد متروهایی که به منطقه دسترسی می‌دهند این روزها شرایط خوبی وجود دارد.

خرید و اجاره آپارتمان در ازگل

قیمت خرید آپارتمان در ازگل به علت قرار داشتن در محله‌ای شمالی در تهران متوسط رو به بالاست. در سال‌های اخیر متوسط قیمت در این منطقه متر مربعی ۲۰ میلیون و میانگین متراژ ۱۲۰ متر مربع و میانگین سال ساخت ۶ سال است.

در چندین سال اخیر، سال ۹۸ سال رونق خرید آپارتمان در ازگل بوده است. در میانه این سال‌ها، بیش‌ترین خرید و فروش در این سال اتفاق افتاده از که نشان از رونق بازار مسکن تا سال‌های پایانی دهه ۹۰ دارد.

اگر قصد خرید و اجاره آپارتمان در ازگل را دارید ما این خیابان‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم: گلزار، گلستان، گلچین و نوبهار و نیروی زمینی از جمله خیابان‌های زیبا و دلنشین محله ازگل است.

در حال حاضر قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در ازگل به رقمی بالاتر از ۳۵ میلیون تومان هم رسیده است. که ظاهرا یکی از علل آن گرانی مصالح ساختمانی است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۱ ۱۷:۳۸

محله ای در پنج کیلومتری شرق تجریش