• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99122519490
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی: سرمایه گذاری در ورزش روستایی و عشایری توجیه منطقی دارد

 احمدی: سرمایه گذاری در ورزش روستایی و عشایری توجیه منطقی دارد

معاون وزیر ورزش گفت: بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از روستاها شروع کردند به همین دلیل سرمایه گذاری در ورزش مناطق روستایی و عشایری واقعا دارای توجیه منطقی است و به سود ورزش قهرمانی ایران است .

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در در نشست هم اندیشی و هماهنگی دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری با مسئولین کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی که پیش از ظهر امروز برگزار شد؛اظهار کرد : بخش عمده و مهم جمعیت کشور ساکن روستاها هستند و بر اساس اماری که وجود داردحدود 26 درصد از جمعیت ایران در روستاها زندگی می کنند و این جمعیت هم همچون جمعیت شهرنشینی از حقوقی برخوردارند و باید عدالت در رابطه با جمعیت ساکن روستاها رعایت شود چرا که جمعیت روستایی هم دارای حقوق هستند .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر این مهم که هر امکانی برای هر شهروند و هر فردی در ایران از لحاظ قانونی وجود دارد، شامل هر فرد روستایی هم می شود،تصریح کرد: حقوق روستاییان و شهر نشینان یکسان است اما در عمل تفاوت ها را شاهد هستیم و ورزش هم از جمله موضوعاتی است که در قالب نیازهای جمعیت شهروندی و روستایی قرار دارد و هر آنچه که برای شهرنشینان در خصوص ورزش انجام می شود باید بصورت عادلانه برای همه بخش های جمعیتی کشور در نظر گرفت .

 عبدالحمید احمدی گفت: واقعیت این است که در ورزش جمعیت شهری به گونه ای اولویت پیدا کردند و این موضوع کاملا مشهود است و امکانات ورزشی بیشتر در مناطق برخوردار وجود دارد و روستاها هم به جهت پراکندگی و جمعیت کمتری که در انجا ساکن هستند و دلایل دیگر از این امکانات برخوردار نیستند .

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت دولت تدبیر و امید از ورزش روستاها گفت: حرکتی در وزارت ورزش و جوانان اغاز شد که بتوانیم به جمعیت روستایی همچون جمعیت شهرنشینی توجه کنیم و همانقدر که مشارکت شهرنشینان در ورزش مهم است مشارکت روستاییان هم در اولویت برای ما قرار داشته با شد و هر میزان ساخت و ساز ها در مناطق شهری توسعه می یابد در این زمینه روستایان را نیز منتفع کنیم .

احمدی ادامه داد: ساخت و سازها در روستاها ،هزینه به مراتب کمتری نسبت به شهرها دارد و انتظار هم در این خصوص کمتر است و یک زمین چمن مصنوعی نیمه فوتبال یا سالن چند منظوره می تواند بخش اعظمی از خواسته های اهالی ورزش در مناطق روستایی را برآورده کند به همین دلیل و با توجه به سطح توقع کمتر و هزینه پایین تر،شرایط برای سرمایه گذاری در این مناطق کاملا فراهم است .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی احداث زمین های چمن مینی فوتبال که به مرز دو هزار رسیده و تجهیز خانه های ورزش روستایی را از جمله اقدامات مهم زیرساختی در توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایر عنوان کرد .

وی استعدادهای ورزشی در مناطق روستایی را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در روستاها به جهت ویژگی های زندگی روستایی، می توانیم استعدادهای خوبی در رشته های مختلف شناسایی کنیم که آنها هم بتوانند با قرار گرفتن در مسیر درست و اصولی برای ورزش ایران اسلامی افتخارافرینی کنند و در این بین بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از روستاها شروع کردند به همین دلیل سرمایه گذاری در ورزش مناطق روستایی و عشایری واقعا دارای توجه منطقی است و به سود ورزش قهرمانی ایران است .

عبدالحمید احمدی تصویب طرح ساماندهی و ارتقا خدمات فرهنگی به جامعه روستایی در هیات وزیران و قانون وزارت ورزش و جوانان را دو سند بالادستی معتبر برای ارائه خدمات ورزشی به مناطق روستایی و عشایری دانست و تصریح کرد : با توجه به برخورداری از قوانین برای حمایت از ورزش در مناطق روستایی و عشایری و همچنین ظرفیت دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی در وزارت ورزش و جوانان و فعالیت کمیته ها روستایی در فدراسیون های ورزشی ،فرصت بسیار خوبی برای ارائه خدمات بهتر به این قشر بوجود آمده است.

وی در پایان اهمیت احیای بازی های بومی محلی و ورزش های سنتی را هم مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بازی های بومی محلی در قالب فرهنگ غنی ایرانی قابلیت رشد و توسعه بیشتر دارد و در این زمینه باید با قدرت تر از قبل زمینه گسترش ورزش های سنتی را بوجود آورد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha