• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99122519550
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری لرستان:

وظیفه دستگاه قضایی صیانت و امانت داری از آرا مردم است

وظیفه دستگاه قضایی  صیانت و امانت داری از آرا مردم است

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت:وظیفه دستگاه قضایی صیانت و امانت داری از آرا مردم است.

محمد رزم امروز ۲۵ اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات با شکوه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا خواهیم بود و خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه‌ای که به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده و مقرر شد برای انتخابات پیش رو  هیئت اجرایی مشترک تشکیل شود و  فرمانداران با دعوت از اعضای اداری این هیات که متشکل از دادستان، رئیس دادگستری و رئیس ثبت‌احوال شهرستان هستند با تعامل و دقت لازم۳۰ نفر به عنوان معتمدین محلی به هیئت نظارت شهرستان‌ها معرفی کنند.

وی افزود: آنچه که هم‌اکنون مهم و حائز اهمیت است شناسایی این ۳۰ نفر معتمد محلی است که باید با امضای فرمانداران به هیئت نظارت شهرستان معرفی شود.

رییس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه قانون‌گذار نیز برای معتمدین محلی شرایطی را در نظر گرفته، هیئت نظارت شهرستان هم باید دقیقا این شرایط را  بررسی و احراز کند، گفت: باهدف تامین سلامت در انتخابات پیش‌رو  معتمدین محلی باید واجد شرایطی از جمله خوشنام بودن و بدون سوابق تخلفات انتخاباتی در دوره‌های قبلی و افرادی موجه و با سواد و متعهد، متدین، مقید و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در هر صورت متشرع باشند.

وی گفت: امید می‌رود شاهد انتخاباتی رقابتی، پر شور وشعور و با مشارکت حداکثری باشیم و این رویداد منتج به انتخاب فرد اصلح شود.

رزم افزود: دستگاه قضایی شاخصه‌های مد نظر مقام معظم رهبری را حتما نصب‌العین قرار می‌دهد چراکه ما به دنبال یک انتخابات پر شور و شعور و با مشارکت حداکثری و در نهایت یک انتخابات سالم در کمال صحت و سلامت و امنیت هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان  وظیفه دستگاه قضایی را صیانت و امانت داری از آرا مردم برشمرد و با بیان اینکه معتمدینی که توسط فرمانداران معرفی می‌شوند باید از گروه‌ها، جناح‌های مختلف باشند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی هر شهرستان معرفی شوند، تاکید کرد: حاشیه سازی صورت نگیرد تا شائبه جانبداری و معرفی از گروه خاصی پیش نیاید.

وی یادآور شد: امیدواریم انتخاباتی با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم خواهیم بود و با انتخاباتی رقابتی و سالم و انتخاب افرادی صالح هم به عنوان رییس جمهور و هم بعنوان اعضای اسلامی شهر و روستا ملت ایران اسلامی سربلند خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha