• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99122619589
  • خبرنگار : 50228

یک فیزیولوژیست ورزشی:

در دوران کرونا فعالیت ورزشی متوقف نشود

در دوران کرونا فعالیت ورزشی متوقف نشود

ایسنا/خوزستان یک فیزیولوژیست ورزشی با تاکید بر این که در دوران کرونا نباید فعالیت ورزشی متوقف شود، گفت: فعالیت ورزشی در دوران کرونایی می‌تواند علاوه بر تاثیر بر جسم، بر روح و روان افراد نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

سید علیرضا قریشی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نیاز افراد به فعالیت ورزشی در دوران کرونا، اظهار کرد: ورزش جزیی از برنامه شبانه‌روزی زندگی هر انسان محسوب می‌شود که مثل غذا خوردن، استراحت، کار و مطالعه بوده و نباید این فعالیت در زندگی افراد قطع شود.

وی ادامه داد: چه افراد بزرگسال و چه افراد کم سن و سال به ورزش نیاز دارند و اگر چه شرایط کرونایی وضعیت عادی زندگی افراد را به هم ریخته و به نوعی فعالیت ورزشی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است اما دلیل نمی‌شود که ورزش کنار گذاشته شود و متوقف شود، بلکه فعالیت فیزیکی باید در افرادی که شرایط ورزش برای آن ها در خانه فراهم است، صورت بگیرد.

این فیزیولوژیست ورزشی افزود: افراد در قرنطینه خانگی می‌توانند نرمش‌های ساده را انجام دهند یا با استفاده از وسایل محدودی که در خانه دارند و در شرایط کم‌خطر ورزش کنند تا از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری کنند.

وی درباره چگونگی ورزش در افراد حرفه‌ای در دوران کرونایی نیز خاطرنشان کرد: در همین شرایط لیگ‌های ورزشی در برخی رشته‌ها برگزار شدند اما اکنون برخی ورزشکاران در استراحت به سر می‌برند که این استراحت به این معنا نیست که این ورزشکاران از فعالیت ورزشی فاصله بگیرند و باید برای حفظ آمادگی بدنی خود تحت هر شرایطی ورزش کنند. این ورزشکاران حرفه ای می‌توانند با انجام انواع فعالیت‌های هوازی شرایط استقامتی دستگاه قلبی تنفسی خود را تا حدی حفظ کنند.

قریشی گفت: به اعتقاد من ورزشکاران حرفه‌ای و افراد غیرحرفه‌ای می‌توانند در فضاهای خلوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حداقل به تمرینات هوازی بپردازند. ضمن این که این مهم باید مدنظر باشد که افراد تحت هیچ شرایطی در دوران کرونایی نباید در مکان‌های پرازدحام فعالیت داشته باشند. همچنین ورزشکاران رشته‌های پربرخورد فعلا باید به صورت انفرادی تمرین کنند تا بدن‌شان در آمادگی نسبی حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صورت بازگشایی باشگاه‌ها افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که حتما با رعایت فاصله اجتماعی تمرین کنند. از آن جا که ممکن است یک فرد ناقل سالم باشد و با نداشتن علائم به تمرین بپردازد و بعد نیز این ویروس را به فرد دیگری انتقال دهند، در صورت بازگشایی باشگاه ها، باشگاه ها باید دارای تهویه مناسب بوده و ضدعفونی مکان نیز به صورت مرتب مدنظر باشد. همچنین افراد هنگام ورزش کردن باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند. ضمن این که مسئولان سالن های ورزشی و باشگاه ها باید از سلامت کامل افراد هنگام ورود به مکان ورزشی اطمینان خاطر داشته باشند.

این فیزیولوژیست ورزشی با بیان این که فعالیت ورزشی در دوران کرونایی می‌تواند علاوه بر تاثیر بر جسم، بر روح و روان افراد نیز تاثیر مثبت داشته باشد، افزود: باز هم تاکید می‌کنم نباید در دوران کرونا ورزش رها شود، بلکه فعالیت ورزشی باید صورت بگیرد تا از اضافه وزن افراد نیز جلوگیری شود. پس افراد باید تلاش کنند کالری‌های اضافه را بسوزانند. توقف فعالیت ورزشی باعث می‌شود پس از این که افراد بخواهند مجددا ورزش کنند، به دست آوردن آمادگی لازم برای آن‌ها بسیار سخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha