• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99122619912
  • خبرنگار : 71620

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

عباس مقتدایی به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در رسیدگی به اعتراضات ثبت شده بر روی سامانه حمایت در خصوص قطعی یارانه و هزینه کمک معیشتی. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت حمایت از تولید داخل و کشت محصولاتی که از خارج به صورت گسترده وارد می‌شوند. به وزیران اقتصاد و کشور: ضرورت رسیدگی به گلایه بازنشستگان بانک ملت در خصوص انتخابات این کانون. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تدبیر و اقدام لازم درخصوص جلوگیری از قطع بیمه کارگران ساختمانی.

علیرضا ورناصری به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت عدم اجرای بند یک ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه در قوانین بودجه سال‌های اخیر چیست؟

احمد مرادی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم توجه به میراث فرهنگی در منطقه تاریخی لافت در قشم.

علی آذری به همراه ۵۰ نماینده دیگر به رئیس جمهور: لزوم افزایش سهم روستاییان از اجرای برنامه ششم توسعه در زمینه محرومیت زدایی و برخورداری روستاها از خدمات، امکانات و ارتقای شاخص های کمی و کیفی.

علی حدادی به همراه ۴۸ نماینده دیگر به وزیر کشور: لزوم بهبود کارشناسی طرح هادی روستایی.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزرای بهداشت و کشور: لزوم حفظ بیمارستان کودکان تبریز در محل فعلی به عنوان تنها بیمارستان تخصصی کودکان در منطقه محروم و پرجمعیت. سید محمدرضا میرتاج الدینی به وزیر علوم: لزوم پیگیری مشکلات جاری دانشگاه آزاد.

حسین گودرزی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم حذف مصوبه ذینفع واحد از تسهیلات بانکی مربوط به سازوکار ماده ۵۶ درمورد شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور.

سیدالبرز حسینی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در خصوص ضرورت توجه به وضعیت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان خدابنده.

حسین میرزایی به همراه ۴۰ نماینده دیگر به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم ارائه توافقنامه کواکس(سازوکار خرید واکسن کووید ۱۹) به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب.

جواد نیک بین به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم رسیدگی به رشد بدهی‌های دولت به بانک‌ها و تبدیل آنها به ابربنگاه‌ها. به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: چرا همچنان کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌ها حس می ‎شود و مازاد تولیدات کارخانه‌ها کجاست؟ به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: چرا با  گذشت ۱۱ ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ۲۰ درصد از منابع داخلی بانک‌ها به مسکن، تنها ۵ درصد از منابع داخلی بانک‌ها به حوزه مسکن هدایت شده است؟ به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی: علت کند بودن روند پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟ به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد، جهاد و صنعت: چرا سرمایه‌ها از بخش تولید در کشاورزی به عنوان اشتغال کشور فاصله گرفته و به سمت مشاغل خدماتی جذب می‌شود؟

جلال محمودزاده به وزیر کشور: ضرورت رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و ماشین آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر امور خارجه: ضرورت پیگیری‌های لازم از طریق مراجع بین المللی جهت اقدام عملی برای آزادی عالم شیعی و رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی.

محمدتقی نقدعلی به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت رفع مشکل پرداخت وام ازدواج.

حسن شجاعی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم رسیدگی به قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی

حسین میرزایی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم پرداخت معوقات پرسنل اورژانس ۱۱۵.

مهرداد ویس کرمی به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانونگذاری و نقض حریم مجلس شورای اسلامی.

جعفر قادری به وزیر بهداشت و درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تسریع در صدور دفترچه بیمه سلامت تا قبل از حذف دفترچه کاغذی.

حسن نوروزی به وزیر جهاد کشاورزی: اینکه چرا از هزاران تن جو و نهاده های دامی انبار تهران به دامداران حوزه انتخابیه دانه داده می‌شود؟

احمد جباری به رئیس جمهور: لزوم تسریع در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمت پرستاری.

محسن فتحی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای قانون رتبه بندی معلمان.

صدیف بدری به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت نبود نظارت بر بازار سیمان و افزایش قیمت آن چیست؟ به رئیس جمهور: لزوم برنامه ریزی و اقدام فوری جهت پیش بینی و مدیریت تامین اقلام و مایحتاج ضروری مردم از جمله روغن.  به رئیس جمهور: لزوم تشکیل جلسات هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها.

احمد مرادی به وزیر راه و شهرسازی: رسیدگی به افزایش بی رویه قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران به شهرستان‌های استان هرمزگان و بالعکس.

جواد نیک بین به رئیس جمهور و وزرای امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت، علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم توجه به ظرفیت اقتصادی سوریه در جهت افزایش تولید، صادرات و ایجاد اشتغال برای کشور. لزوم رسیدگی به اصناف فاقد پروانه و مدیریت و نظارت بر رشد ناهماهنگ صنوف خدماتی در مقابل صنوف تولیدی. لزوم صدور تعرفه مالیاتی برای کل خانه های اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی. لزوم تدوین برنامه جامع و عملیاتی مشترک بین سازمان های مرتبط در خصوص پیشگیری از اعتیاد و کمک به بازتوانی معتادین ترک کرده. 
حسن میرزایی به رئیس جمهور: لزوم تبعیت از فرمایش رهبری درباره عدم ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور مخصوص بیماری کرونا.

محمدتقی نقدعلی به رئیس جمهور: ضرورت نظارت بر اجرای صحیح بخشنامه شماره ۶۴۷۴۴ مورخ ۱۱ مرداد ۹۵ سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و توقف اجرای ناصواب بند ۳ این بخشنامه در پرداخت حقوق های نجومی.

سیدسلمان ذاکر به وزیر نیرو: لزوم تخصیص ۳۰۰ میلیون مترمکعب حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه مرزی ارس و عدم قطع انتقال آب از زرینه رود به استان‌های اطراف.

معین الدین سعیدی به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های حوزه ورزش جنوب استان سیستان و بلوچستان. به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی به جنوب استان سیستان و بلوچستان. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پرداخت خسارت سرمازدگی به باغات و مزارع شهرستان‌های حوزه انتخابیه. به رئیس جمهور: لزوم عذرخواهی از مردم به دلیل مشکلات بی‌سابقه معیشتی و اقتصادی.

مهدی عسگری به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت راه‌اندازی اداره کل راه آهن در استان البرز و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه‌آهن در کرج. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت پرهیز از  انتصابات صرفا سیاسی و بدون توجه به تخصص در شرکت‌های زیرمجموعه شستا. به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرورت تنظیم بازار سیمان کشور با توجه به ضرورت تأثیر این کالا در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی.

نصرالله پژمان فر به همراه ۶۳ نماینده دیگر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا وزارت تعاون با تعیین سقف دریافتی در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری موجب نارضایتی در اقشار خاص و نخبه شده است. به وزیر آموزش و پرورش: لزوم توجه آموزش و پرورش به توسعه و تعمیق آگاهی و باورمندی دانش‌آموزان نسبت به مولفه‌های هویت اسلامی در فرهنگ پوشش و لزوم آگاه نمودن دانش آموزان به شیوه‌ها و مسائل تهاجم فرهنگی غرب به ویژه در زمینه اشاعه و القاء الگوهای غربی، نوگرایی کاذب در پوشش و آرایش.

عباس مقتدایی به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت رفع مشکلات اعتباری وام ازدواج جوانان و برخورد با بانک‌های متخلف. به وزرای جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت نظارت و مدیریت جهت جلوگیری از افزایش قیمت تخم‌مرغ.

احمد جباری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم تجدیدنظر فوری در خصوص زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی.
شهباز حسن پور بیگلری به وزیر نیرو: لزوم حل مشکل کمبود برق و پست فوق توزیع برای چاه‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی شماره ۲ زیدآباد.

جلال محمودزاده به وزیر امور اقتصادی: لزوم اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و قوانین برنامه ششم توسعه و همچنین ضرورت دقت در اجرای قوانین مالیاتی با اولویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل. به وزیر بهداشت: ضرورت رعایت عدالت در زمینه تأمین اعتبارات و تجهیزات بیمارستان‌های کشور.

حبیب الله دهمرده به وزیر اطلاعات در خصوص علت عدم برخورد وزارت اطلاعات با فساد و رانت‌خواری چیست؟

حسین خسروی به وزیر نیرو: لزوم اقدام برای بارورسازی ابرها با توجه به خشکسالی‌های اخیر.

محمدصالح جوکار به همراه ۶۰ نماینده دیگر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق‌التدریس پس از گذشت یک سال.

سیدسلمان ذاکر به رئیس جمهور: لزوم رفع تبعیض در پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان وزارت علوم با توجه به شرایط اعضای هیأت علمی و کارکنان وزارت بهداشت و همچنین لزوم تسریع در پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری ارومیه.

محمد کعب عمیر نماینده شوش به وزیرنیرو: لزوم بهبود زیرساخت‌های برق و ساخت نیروگاه جهت جذب سرمایه‌گذاران و اشتغال در شوش. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم رسیدگی به خطرات احتمالی رودخانه کرخه از مسیر اصلی و نزدیک شدن به خانه‌های مسکونی روستاها.

حسن لطفی نماینده رزن و درگزین به وزیر آموزش و پرورش: علت بی‌عدالتی در توزیع امکانات آموزشی چیست، چرا به امکانات شهرستان رزن و درگزین توجه نشده است.

احمد راستینه هفشجانی و حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر ورزش و جوانان: متأسفانه بعضاً شاهد حضور داوران ورزشی مرد در مسابقات بانوان و بالعکس هستیم، انتظار می‌رود برخورد قانونی با این امر انجام شود.

جواد نیک بین به وزیر صمت: لزوم نرخ گذاری دستوری برای شکر به عنوان کالای تولیدی که یارانه یا تسهیلات خاصی نمی گیرد. به وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم ممانعت از انجام تبلیغات مصرف گرایانه و سرمایه گذاری بی پشتوانه در کشورهای دیگر توسط چهره های سینمایی، تلویزیونی و بعضاً ورزشی. به وزیر دادگستری: اینکه چرا دفاتر اسناد رسمی در ۴ منطقه تهران برای تنظیم تعهدنامه برای دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان ۴ قیمت متفاوت دریافت می‌کنند؟ تذکر نیک بین به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: اینکه چرا به طور غیر مستقیم در غربالگری اجبار صورت می‌گیرد؟

علی کریمی فیروزجایی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تجدیدنظر در شیوه محاسبه حق التدریس معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق پرچم داران تعلیم و تربیت کشور.

علی حدادی به وزیر صمت: لزوم اختصاص یارانه به لبنیات با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش مصرف.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha