• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99122619934
  • خبرنگار : 50430

رئیس بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان کودکان اکبر مشهد:

بستری‌ها در آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد به صفر رسیده است

بستری‌ها در آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد به صفر رسیده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان کودکان اکبر مشهد بیان کرد: پذیرش در بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان ما  ۴۵ روز است که به صفر رسیده است.

غلامرضا خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: همچنین در بخش بستری کرونای ما تقریبا روزی سه نفر بستری می‌شوند، اما بیمار بدحال نداریم.

وی در خصوص توصیه به مردم برای پیشگیری از کرونای انگلیسی بیان کرد: اگر مردم در شب‌های عید به مهمانی می‌روند، مهمانی‌ها با جمعیت کم و در فضاهای بزرگتر برگزار شود و فاصله بین یکدیگر را هم رعایت کنند. در مهمانی‌ها پنجره‌ها  باز باشد و شام بر روی سفره چیده نشود. شام به صورت سلف‌سرویس چیده شود که هر فردی خودش به تنهایی غذا را بردارد و بخورد.

وی عنون کرد: ارتباطات در مهمانی‌ها به صورت گسترده نباشد و افراد تک‌تک ارتباط برقرار کنند. در دید و بازدیدها فاصله گذاری رعایت شود.

رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان اکبر مشهد گفت: مواظب تغذیه کودکان در ایام عید باشیم. خطر چاقی در ایام کرونا کودکان را تهدید می‌کند و استفاده از شیرینی یکی از عوامل تشدیدکننده آن است. کودکان را به‌جای استفاده از شیرینی  تشویق به مصرف میوه کنیم. تخم مرغ، شیر و حبوبات از خوراکی‌های بسیار خوب هستند که از چاقی کودکان جلوگیری می‌کنند.

استفاده از الکل به پیشگیری از کرونا کمکی نمی‌کند

خادمی ذکر کرد: شستن با الکل به خصوص در مورد وسایل، تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد، در مجموع استفاده از الکل در پیشگیری از کرونا کمکی نمی‌کند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا در افرادی که از الکل استفاده کنند و افرادی که استفاده نکنند، تفاوت چندانی ندارد؛ بنابراین تنها راه پیشگیری از کرونا فاصله اجتماعی و زدن‌ماسک است.

رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان اکبر مشهد تصریح کرد: توصیه ما این است که کودکان را برای استفاده از الکل اجبار نکنیم استفاده زیاد از الکل عوارض خاص خودش را دارد و تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha