• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99122620200
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ اسفند ایسنا

۳۱ سال حبس قطعی برای اکبر طبری/ توییت کنایه‌آمیز ظریف به غربی‌ها در آستانه سی‌وسومین سالگرد قتل‌عام شیمیایی در حلبچه/ اظهارات روحانی در شصتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی/ تاکید قالیباف بر حفظ کرامت مردم در توزیع کالا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

۳۱ سال حبس اکبر طبری قطعی شد/ ۴۸۰ میلیون تومان؛ نرخ دیه قتل غیرعمد در سال ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا، تایید حکم پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با اعلام این خبر  گفت که در دیوان عالی رسیدگی و حکم نهایی قطعی در مورد طبری صادر شده و محکومیت طبری در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا که املاک متعدد و وجوه متعددی را بصورت رشوه از اصحاب پرونده ها اخذ کرده بودند و در نتیجه محکوم  به ۳۱ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه ماخوده و انفصال دایم از خدمات دولتی و استرداد املاک شده بود  توسط دیوان تایید و قطعی شده است.

غلامحسین اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مبلغ دیه سال ۱۴۰۰ گفت: به موجب قانون در پایان هر سال باید مبلغ دیه توسط قوه قضاییه تعیین و تکلیف شود. این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد. نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان باشد و از اول فروردین سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا است.

توییت کنایه‌آمیز ظریف به غربی‌ها در آستانه سی‌وسومین سالگرد قتل‌عام شیمیایی در حلبچه

توییت وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه فرا رسیدن سی‌وسومین سالگرد قتل‌عام شیمیایی در حلبچه، دومین خبر پربازدید بود.

 محمد جواد ظریف نوشت: «در این قتل‌عام، بیش‌از ۵۰۰۰ غیرنظامی بی‌گناه با گاز شیمیایی کشته شدند. هنوز هم می‌خواهید از «رفتار شرارت‌بار منطقه‌ای» سخن برانید؟بی‌شرم [هستید].»

کسی حق ندارد واقعیت های تاریخ کشور را نادیده بگیرد یا تحریف کند

خبر بعدی، اظهارات رئیس جمهور در شصتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  با بیان اینکه تحریم واقعیت‌های کشور و دستاوردهای درخشان دولت تا پیش از جنگ تمام عیار اقتصادی، ظلمی بزرگ است، گفت: با تلاش های انجام شده از سوی مسوولان و مقاومت ملت، کشور در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی به خوبی اداره شده است و کسی حق ندارد واقعیت های تاریخ کشور را نادیده بگیرد و یا تحریف کند.

اقدامی از دولت جدید آمریکا ندیده ایم

رئیس جمهور همچنین در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو، با اشاره به ظلم دولت قبلی آمریکا به مردم ایران گفت: دولت جنایتکار آمریکا ظلم بزرگی علیه ملت ما انجام داد . دولت فعلی هم که می گوید دولت قبل اشتباه کرده است ، اقدامی برای جبران انجام نداده  و ما دراین دو ماه چیزی از دولت جدید آمریکا ندیدیم. آنها باید در مقام عمل کاری انجام دهند.

کرامت مردم در توزیع کالا حفظ نمی شود

تاکیدات رییس مجلس شورای اسلامی  بر حفظ کرامت مردم در توزیع کالا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمد باقر قالیباف با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار شب عید و تشکیل صف برای توزیع کالاهای اساسی، تاکید کرد: کرامت مردم در توزیع کالا ها حفظ نمی شود، دولت بازار شب عید را ساماندهی کند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

به معیشت و رعایت شأن و منزلت مردم توجه شود

انتقاد نوروزی به تشکیل صف‌های طولانی مرغ در استان تولید کننده مرغ

صف هایی که برای خرید مرغ شکل می گیرد اسباب شرمساری است

برگزاری نشست مسئولان دولتی و تعزیرات با نمایندگان مجلس برای کنترل قیمت‌ها در ایام نوروز

***

حقوق نمایندگان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است

توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حقوق نمایندگان هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

محمدحسین فرهنگی دراین باره گفت: حقوق نمایندگان همان میزان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با توجه به مؤلفه‌های مؤثر در حقوقشان است که هیچ نماینده‌ای از هزینه دفاتر برای حقوق خود استفاده نمی‌کند.

پرونده دخل و خرج بودجه ١۴٠٠ بسته شد

همچنین نمایندگان مجلس پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبات پیشین خود در لایحه بودجه ۱۴۰۰، با ۱۶۴ رأی موافق،  ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع  ۱۹۵ نماینده حاضر ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساندند و پرونده دخل و خرج بودجه ١۴٠٠ بسته شد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و مصوبات نمایندگان را هم می توانید اینجا بخوانید.

گفتمان و دیپلماسی کلید ایجاد تحول در منطقه است

اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در نشست گفت‌وگوی تهران درباره چالش های منطقه و راه‌کار گذر از این چالش ها هم از پرمخاطب ها بود.

محمدجواد ظریف در بخشی از این نشست به چالش ها و تحولان امروز منطقه اشاره کرد و گفت که منطقه خاورمیانه در ماهیت خود با چالش ها و بحران رو به رو نیست و این بحران ها ریشه انسانی دارند. 

وی با بیان این که «گفتمان و دیپلماسی» کلید ایجاد تغییر در وضع منطقه هستند و گفتمان بنیان دیپلماسی است، گفت که منطقه ما امروز با فقدان گفتمان مواجه است. 

ابلاغ مصوبه مربوط به تعدیل مبالغ مجازات نقدی جرایم و تخلفات

خبر بعدی، ابلاغ مصوبه دولت درخصوص تعدیل مبالغ مجازات نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین و مقررات مختلف بود.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۸ بهمن ۱۳۹۹، با توجه به ضرورت تعدیل و بروز رسانی مبالغ جرایم و تخلفات متناسب با نرخ تورم و نیز به منظور جلوگیری از کاهش اثرگذاری و بازدارندگی مجازات های نقدی مندرج در قوانین، با پیشنهاد وزارت دادگستری مبنی بر تعدیل و اصلاح میزان مبالغ مجازات نقدی برخی از جرایم و تخلفات مندرج در قوانین و مقررات مختلف، موافقت کرد.

سفر پاپ به عراق بیشتر یک حرکت نمادین بود تا سیاسی

تحلیل یک کارشناس مسایل منطقه در ارتباط با سفر پاپ به عراق، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

احمد دستمالچیان خاطرنشان کرد: به نظرم سفر پاپ بیشتر یک حرکت نمادین بود تا سیاسی. دیدارش با آیت الله سیستانی به خاطر این بود که پیام صلح و دوستی و آرامش و ثبات بین ادیان مختلف به ویژه مسیحیت و اسلام با توجه به زندگی پیروان این ادیان در این کشور، رد و بدل شود و معتقدم پیام مورد نظر هم منتقل شد. به علاوه این سفر اثرات روانی خوبی در دیدگاه مردمان این کشور داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha