• پنجشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۴:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99122721031
  • خبرنگار : 71429

سمامی:

دست اندرکاران باید از سفرهای غیرضروری شهروندان جلوگیری کنند

دست اندرکاران باید از سفرهای غیرضروری شهروندان جلوگیری کنند

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: دست اندرکاران باید بدانند که بیماری کرونا در کشور وجود دارد و برای جلوگیری از پخش این بیماری و مواظبت از مردم باید از سفرهای غیرضروری شهروندان جلوگیری کنند.

عبدالله سمامی در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با توجیه طرح محدودیت تردّد، بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از منظر حقوقی گفت:  باید از جایگاه و  مواضع مختلف به موضوع نگاه شود.    فرهنگ و اخلاق انسانی ایجاب می کند که شهروندان  از حقوق یکدیگر  مراقبت کنند  یعنی مردم برای  حفظ سلامتی خود  و  خانواده خود باید مواظب باشند و با اجتناب  از سفرهای غیر ضروری از یکدیگر  محافظت کنند.  

سمامی تصریح کرد: اولین و ریشه‌ای ترین مبحث در جهت جلوگیری از پخش ویروس کرونا و بیماری، این است که  مردم وظیفه دارند حقوق شهروندی خود و دیگران را رعایت کنند.  

وی افزود: رعایت حقوق شهروندی در قالب  تذکراتی که وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا و دست اندرکاران مطرح می‌کنند، جزو  نظامات محسوب می‌شود و شهروندان  موظف به رعایت این نظامات هستند که از  مسافرت های غیر ضروری به خصوص در زمان  عید نوروز و در شرایط کرونایی کشور اجتناب کنند.   

این وکیل دادگستری تصریح کرد:  مسئولیت‌های کیفری و  مدنی نیز در خصوص عدم رعایت موازین و عدم رعایت مقررات و  نظاماتی که به نوعی  باعث تضرر جانی و مالی  مردم تلقی شود وجود دارد و  مواد قانونی  بسیاری در قانون مجازات و قوانین دیگر داریم که  اگر تهدیدی علیه بهداشت عمومی صورت گیرد جرم تلقی شده و خاطیان مجازات میشوند. ‌ بطوری که در ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات مصوب سال ۷۵  حتی قانون مجازات  مصوب سال ۹۲ در بحث تهدید علیه بهداشت عمومی مقرراتی وجود دارد.  

سمامی در پایان گفت: دست اندرکاران باید بدانند که این بیماری در کشور وجود دارد و برای جلوگیری از پخش این بیماری و مواظبت از مردم باید از سفرهای غیرضروری شهروندان جلوگیری کنند و تا آنجایی که میتوانند حساس باشند؛ بخصوص دست اندرکاران مراقبتی و افرادی که  در شهرها و  استانها وظیفه دارند  از جان و مال مردم مراقبت و محافظت کنند؛ باید در این  زمینه دقت بیشتری داشته باشند و از مسافرت های غیرضروری آنها جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۸ ۰۷:۰۶

به نظر می‌رسد شما کلا با آسایش و آرامش مردم میانه ای نداری!