• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99122721119
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ اسفند ایسنا

تاکیدات رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۳۹۹/ محکومیت عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس/ پیام فرمانده کل قوا به مناسبت روز پاسدار/ اعلام نامزدهای حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۱۴۰۰ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

هر فرد و گروهی که مانع برداشتن تحریم شود، خیانت می کند/سنگ اندازان توبه کنند

به گزارش ایسنا، تاکیدات رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران و اعضای کابینه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است، عنوان کرد: امروز اگر هر جناح فرد و گروهی حتی اگر یک ساعت به هر دلیلی که امروز فقط دلیل آن انتخابات ۱۴۰۰ است در برداشته شدن تحریم ها سنگ اندازی کند این کار یک خیانت بزرگ به تاریخ و ملت ایران است.

وی افزود: تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و امیدواریم کسانی که به دنبال سنگ اندازی در این راه هستند در این ایام مبارک ماه شعبان توبه کنند و از این کار خود دست بردارند. شب عید ۱۴۰۰ است و عیدی که به مردم می دهند این است که دست از تخریب بردارند و اگر بردارند دولت هم بلد است و هم قادر است و هم می تواند به خوبی این تحریم را پایان دهد و این نکته مهمی است که بر آن تاکید دارم.

عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

دومین خبر پربازدید، اعلام محکومیت عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس بود.

سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به «گروه اقتصادی یاس» در دیوان عالی کشور خبر داد.

بر اساس دادنامه صادره از دیوان عالی کشور، ۴ نفر از متهمان پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه به ۲ تا ۳۰ سال حبس تعزیری به شرح ذیل محکوم شدند.

پیام فرمانده کل قوا به مناسبت روز پاسدار

پیام فرمانده کل قوا به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام خطاب به فرمانده کل سپاه فرمودند: سلام مرا به همه پاسداران برسانید، ان‌شاءالله موفق باشید؛ با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه دهید.

سپاهی که لایق پاسداری شد

گزارش ایسنا به مناسبت ۲۷ اسفند ماه و چهل و یکمین سالگرد تصمیم تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار هم از اخبار پربازدید بود.

خبر های دیگر به مناسبت روز پاسدار را در لینک های زیر بخوانید.

سپاه و پاسداران آینه تمام نمای توانایی‌های شگرف ملت ایران هستند

سپاه پاسداران قدرت راهبردی و ظرفیت برتر جمهوری اسلامی است

***

برداشته شدن تحریم‌ها ربطی به انتخابات ۱۴۰۰ ندارد

توضیحات رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا احیای برجام به برگزاری انتخابات در ایران مرتبط است، نیز از خبرها پرمخاطب بود.

محمود واعظی تاکید کرد: موضوع برداشتن تحریم‌ها هیچ ارتباطی به انتخابات ۱۴۰۰ نباید داشته باشد. تحریم از روز اول ظلمی بود که به ملت ایران شد و اگر بتوانیم یک روز یا یک ساعت زودتر هم تحریم‌ها را برداریم این کار را می‌کنیم.

نامزدهای حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد

خبر بعدی،‌ اعلام نامزدهای حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۱۴۰۰ بود.

حزب موتلفه در بیانیه ای اعلام کرد که تیم نامزدهای در تراز ریاست جمهوری این حزب شامل شخصیت هایی چون اسدالله بادامچیان، مهندس سید مصطفی میرسلیم، محمد حسین نیکنام، حسین انواری، حمیدرضا ترقی می باشند که جملگی مورد اعتماد ملت و بزرگان روحانی و ملی هستند و از بین آنان متعاقبا نامزد واحد معرفی خواهد شد.

اولویت های دولت در سال ۱۴۰۰ از زبان سخنگو

تشریح اولویت های دولت در سال ۱۴۰۰ توسط سخنگوی دولت هم از پربازدیدها بود.

علی ربیعی تصریح کرد: اولویت های دولت برای سال اینده عقب راندن تحریم ها، تکمیل زیر ساخت های کشور، حل مشکلات معیشتی مردم و واکسیناسیون عمومی است.

احتمال بازگشت اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰

معین الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به احتمال زیاد از یکم فروردین ماه، اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی که هم‌اکنون در دست وزارت صمت است، به وزارت جهاد بازخواهد گشت.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود.

گزارش آژانس از آغاز غنی‌سازی با نوع دوم سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز

تازه ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره روند غنی سازی در ایران از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

خبرگزاری رویترز مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود تاکید کرده است که ایران غنی سازی در نوع دوم سانتریفیوژهای پیشرفته یعنی سانتریفیوژهای IR-۴ را در نطنز آغاز کرده است.

پایان "سال عزا " برای سیاسیون

"درگذشت ۱۹ روحانی سرشناس، ۹ نمایندۀ سابق و فعلی مجلس، پنج کنشگر سیاسی، یک دیپلمات از یک سو و ترور معاون وزیر دفاع و کارشناس صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی و «خودکشی» یک مقام قضایی سابق از سوی دیگر، تنها بخشی از فهرست بلندبالای اسامی سیاسیونی است که از آغاز سال ۱۳۹۹ تا روزهای پایانی آن، چه از پی ابتلا به ویروس کرونا، چه به علت کهولت سن و دلایل پزشکی دیگر جان خود را از دست داده‎اند."

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان "پایان "سال عزا " برای سیاسیون" بود که پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

چیزی به نام حذف آزمون وکالت نداریم

خبر بعدی، توضیحات نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) درباره آزمون وکالت بود.

ابراهیم کیانی با اشاره به مباحث مربوط به تغییر مقررات جذب وکیل تاکید کرد که قرار نیست آزمون وکالت حذف شود.

وی افزود: حتی اگر بحث‌هایی پیرامون کسب‌وکار تلقی شدن وکالت نیز وجود دارد ربطی به حذف آزمون ندارد بلکه صحبت از تغییر صلاحیت‌ها است یعنی الان قوه قضائیه تعیین می‌کند که تعداد کارآموزان وکالت و نحوه پذیرش آن‌ها چگونه باشد اما وقتی وکالت کسب‌وکار تلقی شود در قوه مجریه و وزارت اقتصاد برای آن تصمیم‌گیری می‌شود؛ یعنی وزارت اقتصاد در ارتباط با نحوه جذب کارآموزان و تعداد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

گزارش ایسنا از حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران در سال ۱۳۹۹ را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha