• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99122721249
  • خبرنگار : 30165

اقدامات پژوهشکده محیط‌ زیست دانشگاه تربیت مدرس

اقدامات پژوهشکده محیط‌ زیست دانشگاه تربیت مدرس

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشکده محیط زیست ارائه شد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد خدادادی‌دربان، رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی به معرفی اجمالی پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس به منظور رفع بخشی از نیازهای پژوهشی کشور، در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و استفاده بهینه از انرژی در راستای توسعه پایدار، با ۲۵ عضو هیئت علمی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد. این پژوهشکده تا سال ۱۳۹۷ یک گروه پژوهشی مجوز داشت و از بهمن ۱۳۹۸ مسئولان جدید توسط ریاست دانشگاه تعیین شدند.

وی در ادامه، ارزیابی زیست محیطی سد و نیروگاه گتوند علیا، مطالعات رودخانه های ایران حوزه رودخانه سیمینه رود، بررسی منابع و مشخصات فلزات سنگین در ۹ استان کشور، مطالعات زیست محیطی مخازن زیرزمینی نفت، انجام پایلوت ممیزی زیست محیطی راه های ایران، مطالعات محیط زیستی طرح احداث مخازن طبیعی زیرزمینی ذخیره نفت خام در سواحل جنوبی ایران را از جمله برخی از طرح های پژوهشی انجام شده از سوی پژوهشکده عنوان کرد.

وی گفت: پژوهشکده محیط زیست تاکنون کارگاه های آموزشی توانمندسازی پژوهشگران و دوره ها و نشست های تخصصی بسیاری برگزار کرده است که از جمله آنها می توان به کارگاه آموزشی ارزیابی چرخه عمر LCA با نرم افزار سیماپرو، کارگاه آموزشی طراحی آزمایش، کارگاه آموزشی ارزیابی سلامت اکولوژیکی آلاینده های محیط زیستی، کارگاه آموزش نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و منابع و نشست تخصصی توسعه پایدار در معادن کشور اشاره کرد.

خدادادی افزود: چاپ ۷ مقاله و ۳ عنوان کتاب و نیز راه اندازی ۵ استارتاپ و شرکت دانش بنیان تحت حمایت پژوهشکده از فعالیت های پژوهشی پژوهشکده محیط زیست است.

وی با اشاره به تفاهم نامه های داخلی و بین المللی منعقد شده از سوی پژوهشکده محیط زیست گفت: انعقاد تفاهم نامه با مرکز اکولوژی انسانی سوئد در حال اجراست و انعقاد تفاهم نامه با یک شرکت خصوصی در حوزه مدیریت پسماند، انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو، ستاد زیست فناوری کشور و تفاهم نامه همکاری با مجموعه مس سرچشمه نیز در حال پیگیری است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، خدادادی با اشاره به فعالیت های آتی برنامه ریزی شده پژوهشکده گفت: برنامه ریزی جهت حضور فعال در شبکه های اجتماعی، پیگیری انعقاد تفاهم نامه های همکاری با سازمان های مختلف، جلسه و مکاتبه با مدیران سازمان های مختلف جهت معرفی توانمندی های پژوهشکده در راستای بازاریابی و شبکه سازی، مشاوره تخصصی و منتورینگ استارتاپ های حوزه محیط زیست، برگزاری رویدادهای فناورانه جهت حضور مستمر و فعال در زیست بوم فناوری، برگزاری دوره ها و نشست های تخصصی-کاربردی به صورت فصلی و توسعه کارگاه های توانمندسازی پژوهشگران با هدف حضور مؤثر و فعال در زمینه پژوهش از جمله این فعالیت ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha