• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99122721279
  • خبرنگار : 71640

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد:

تمام اراضی منابع طبیعی استان یزد سند دار شد

تمام اراضی منابع طبیعی استان یزد سند دار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: به عنوان نخستین استان کشور، سند تک برگ (کاداستری) تمام اراضی منابع طبیعی استان یزد صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی کریمی با بیان اینکه کاداستر، فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین از جمله اندازه، کاربری و مشخصات ثبتی است، اظهار کرد: قانون جامع حدنگار در سال ۹۳ تصویب شد و در قانون آن آمده که کلیه دستگاه‌ها مکلفند تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک مذکور را با رعایت جنبه‌های امنیتی حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تهیه نموده و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیش از تصویب این قانون، فعالیت‌هایی در راستای حدنگاری و اخذ سند تک برگی اسناد از سوی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی انجام شده بود، افزود: با تصویب این قانون مشکلات مربوط به اراضی بدون سند مرتفع می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مساحت استان مربوط به اراضی منابع طبیعی است، ادامه داد: در مجموع هفت میلیون و ۳۰ هزار و ۱۴۸ هکتار اراضی منابع طبیعی در قالب ۳۹۴ پلاک در استان داریم که همگی آن‌ها در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده و این اقدامات شامل : تدقیق و تثبیت کلیه پلاک‌های ملی با مستثنیات محاط در آن و انتزاعات پلاک‌های ثبتی بر اساس آخرین تقسیمات سیاسی شهرستان‌ها است.

کریمی تصریح کرد: بر این اساس تا صبح امروز برای حدود ۶.۵ میلیون از اراضی منابع طبیعی سند صادر شده که مابقی نیز تا آخرین روز سال ۱۳۹۹ سنددار خواهد شد.

وی تأکید کرد: با این فعالیت‌ها، اشخاص و مالکین می‌توانند در اسرع وقت بدون استعلام از ادارات منابع طبیعی، نسبت به صدور و تعویض اسناد خود اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه با اجرای این طرح  تثبیت سند اراضی تحت حاکمیتی دولت را تکمیل می‌شود و از نظر حفاظتی کار بسیار راحت‌تر می‌شود، یادآور شد : از مزایای سند تک برگ (کاداستری) می توان به ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha