• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99122721291
  • خبرنگار : 71506

ادعای فدراسیون جهانی جودو مبنی بر اثبات تخلف ایران از سوی CAS

ادعای فدراسیون جهانی جودو مبنی بر اثبات تخلف ایران از سوی CAS

فدراسیون جهانی جودو با انتشار رای دادگاه CAS، مدعی شد: برای دادگاه این موضوع اثبات شده که ملایی بر اساس دستور در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ به عمد شکست خورده تا به حریف اسراییلی برخورد نکند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی جودو با انتشار بخش هایی از رای دادگاه حکمیت ورزش (CAS) درباره پرونده شکایت فدراسیون جودو پس از تعلیق از سوی فدراسیون جهانی، مدعی شده و نوشت: برای دادگاه CAS این موضوع محرز شده که سعید ملایی در رقابت های جهانی ژاپن طبق دستور به عمد شکست خورده تا با حریف اسراییلی در مراحل بالاتر مبارزه نکند و بر همین اساس اصول بی طرفی سیاسی و عدم تبعیض در منشور المپیک نقض شده است.

سایت فدراسیون جهانی جودو در ادامه آورده است: همچنین در بند ۱۱۱ ادعای فرجام خواه مبنی بر نحوه رفتار مقامات فدراسیون جهانی جودو با مدارک ارائه شده تایید نمی شود. از نظر هیات رفتار مقامات IJF نشان دهنده احترام به اصل بی طرفی سیاسی است نه رفتار ناعادلانه.

فدراسیون جهانی جودو در پایان تاکید کرده است که «دادگاه CAS با رد اقدام فدراسیون جهانی در تعلیق نامحدود جودوی ایران، این مجازات را منطبق بر مجازات تعریف شده در اساسنامه فدراسیون جهانی ندانسته و خواستار بررسی مجدد کمیته انضباطی IJF مطابق با مجازات های قانونی شده است.»

فایل PDF رای دادگاه CAS نیز در سایت فدراسیون جهانی جودو بارگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۷ ۲۳:۰۸

امان از این سعید ملایی و محمد منصوری و محمد درخشان !

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۸ ۰۸:۴۷

همه میدونیم که حقیقت چیه. آخرش که چی؟ هنوز مجوز جودو بانوان برای مسابقات جهانی را نداریم فقط آسیا. از دفعات بعد هم در جهانی‌ها وزنی که اسراییل نماینده داره کسی رو اعزام نمی کنیم و صورت مساله رو پاک می کنیم. اینجوری با محرومیت تفاوتی نداره چون اسراییل تمام اوزان ورزشکار داره. فقط هم جودو نیست. جوجیتسو و کشتی و غیره هم هست. از ولایتی بابت این قضایا که 40 سال جز دردسر برای کشور چیزی نداشته تشکر کنید یک پزشک باید بیاد برای ورزش ما تصمیم بگیره.