• جمعه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99122922192
  • خبرنگار : 80001

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی

باید املاک خود را در سامانه ثبت کنید

باید املاک خود را در سامانه ثبت کنید

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار از تاریخ ۱۹ فروردین ماه به مدت دو ماه فرصت دارند املاک تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir خبر داده و گفته است: در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

محمود محمودزاده افزود: مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان شروع به مدت ۲ ماه است.

بر اساس این گزارش، در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه

سال سوم- معادل مالیات متعلقه

سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (۵/۱) برابر مالیات متعلقه

به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات­های مستقیم، مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴  ماده (۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد.

وزارت راه و شهرسازی، سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کشور در آن درج می شود را از بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی و مردادماه ۱۳۹۹ اجرایی کرد. پس از آن اعلام شد که ۱.۵ میلیون واحد مسکونی خالی شناسایی شده و برای مالکان آنها پیامک ارسال شده است. دی ماه امسال هم محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به ایسنا اعلام کرد که اگر مالکان این ۱.۵ میلیون واحد نسبت به اصلاح وضعیت سکونتی خود اقدام نکنند مشمول مالیات بر خانه های خالی می شوند.  طبق آخرین آمار تا کنون ۱۰۹ هزار واحد مسکونی برای اخذ مالیات خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

اما یکی از سوالات اصلی این است که این طرح چه تاثیراتی بر کنترل بازار مسکن خواهد داشت. محمودزاده اخیرا در این خصوص گفته است: پس از مصوبه مجلس و بر اساس تعداد فایل ارائه شده در دفاتر مشاور املاک، عرضه مسکن استیجاری حدود ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و این آمار، یک آمار بر اساس مستندات و گزارشات میدانی است. به گفته وی، روند عرضه مسکن خالی در کنار اجرای طرح‌های اقدام ملی و تکمیل مسکن مهر به افزایش عرضه مسکن کمک خواهد کرد که مجموع این سیاست‌ها به تعادل در بازار کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۳۰ ۲۲:۵۵

... نخورید. شما از اداره ثبت اسناد نمی دونید چی به نام کیه؟ کثافت های .....زاده می خواهید دوباره مردم رو بتیغید؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۳۰ ۲۳:۲۹

سلام کار خوبی است مشخص میشه کی چند خانه دارد افرین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۰۲:۳۹

بله درسته اما اونیکه از اول داشته و هیچ چیزی را از راه حرام بدست نیاورده تکلیف چیست.....

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۲۳:۱۵

پاسخ به فقط خدا خب مالیاتش رو بده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۰۵:۵۴

مهمترین عامل مشکل مسکن و گرانی وحشتناک و غیر قابل تصور آن که نیاز ضروری تمام خانوارهاست سومدیریت فاحش و سیاستهای بسیار غلط دولت و مجلس و در کل حکومت در این بخش میباشد چطور امکان دارد قیمت مسکن در طی ۳ سال هفتصد در صد افزایش پیدا کند در صورتیکه قریب به اتفاق مردم قادر نبودند در طول عمرشان همون قیمت سه سال قبل را فراهم کنند و الان با افزایش هفتصد درصدی آن ، و گرانیهای موازی در بقیه ملزومات زندگی ، دیگر دسترسی به منزل مسکونی برای بسیاری خانواده ها به رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و آیا واقعا نظام تا کی میخواهد در مقابل این وضعیت اسفناک سکوت اختیار کند و آیا راه حل را نمیدانند ؟!! و آیا در این بخش تحریم هستیم ؟!! و یا مافیای قدرت و ثروت پشت پرده این وضعیت اسفناک برای منافع نامشروع سیری ناپذیر به قیمت خون در شیشه کردن مردم هستند ؟ راه حل کاملا مشخص و مثل روز مشخص است در قله هرم این وضع بسیار آشفته سوتدبیر و مدیریت قرار دارد که در سه بخش اصلی قابل ذکر است بخش اول کاهلی و عدم اراده نظام و دولت در تولید مسکن بصورت مدرن و انبوه در حد نیاز است و واضح است که بهانه ای در این تعلل و سستی ندارد چون حتی یک درصد از ملزومات آن در تحریم نیست و ۱۰۰ درصد آن را بفور در داخل کشور داریم و با انجام آن بلاشک مشکل مسکن کاملا حل،و اشتغال کلان و رونق اقتصادی گسترده و نشاط وصف ناپذیر در جامعه ایجاد میشد و در کنار آن برای کاهش شدید و محسوس قیمت تمام شده واحد های مسکونی ، عامل اصلی علت گرانی که تا ۸۰ درصد قیمت مسکن را میبلعد قیمت سرسام آور زمین است که آنهم براحتی قابل حل است و با ورود زمینهای مسکونی رها و ذخیره شده برای گرانی بیشتر و سود بیشتر به چرخه ساخت و ساز با اتخاذ مالیات بسیار سنگین برای این زمینها با لحاظ زمان مشخص برای ساخت و ساز برای مالکان آنها ، بلاشک قیمت آن چون از حالت سرمایه ای و ذخیر خارج میشودبشدت کاهش و بطبع آن قیمت مسکن نیز بشدت پایین میاید و نیز تزریق زمینهای ارزان دیگر دست دولت ، و قدم سوم قطع دست دلالان بی رحم این عرصه و مدیریت بنگاههای بیشمار که قارچ گونه رشد کرده و در گرانی قیمت مسکن برای منافع خودشان میدمند میباشد و نظام با قاطعیت و بنیادی با پرداختن جدی در این سه اصل برای همیشه میتواند این گرفتاری مهم را از سر راه مردم بردارد ولی آیا اراده ای از طرف نظام وجود دارد؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۰۷:۴۴

چند روز پیش یه خانه گذاشتیم رهن بانک هزینه دفترخانه نزدیک ۱۹ میلیون تومان شد گفتیم چه خبره گفتند هزینه ها توسط دولت افزایش داشته و حق ثبت دوبرابر شده دیگه دولت نفت نمی تونه بفروشه اینکه باید هزینه ها تامین بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۱۰:۱۷

چی رو میخواید سرشماری کنید مهاجرین رو

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۱۱:۱۱

چرا از سال دوم ، از همین امسال مگه چه مشگلی را بوجود می آورد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۱ ۲۲:۱۳

شما را بخدا قسم کار انجام دهید برای مستاجران که باعث ارزان شدن مسکن شود و اجاره بها پایین ت بیاید این جریمه ها خیلی خیلی برای خانه های خالی کم و بی اثر است بابت چند خانه داشتن و خانه های خالی جریمه مالیات سنگین قرار دهید تا کسی جرات کند احتکار خانه انجام دهد اگر واقعا بدنبال انجام کاری هستید که موثر باشد جریمه و مالیات ها را خیلی سنگین تر کنید تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۷

اولا همه مشخصات تو سامانه املاک ثبت هست دوم طرف با اجاره نامه سوری میتونه املاکشو مدیریت کنه بدونه اینه مالیات بده سوم قانون طرفدار ادمهای ثروت مند هسست چهرم قانون ساده این بود هرکی بیشتر از 3 تا خونه داشته باشه 4هارومی رو باید نصف قیمت مالیات بده انوقت ببینم کسی میتونه با رانت از افزایش زمین مولتی بشه بدون زحمت و کار

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۴

با سلام ایا مستاجر نیز باید ثبت نام کند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۱

یک خانه را مالک و مستاجر ، هر دو باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند ؟

avatar

تکلیف ملکهای مشارکت مابین پدروپسرکه مشارکت درساخت کردن ولی بدون تکلیف پدرداده اجاره وپول پیش وکرایه رومیگیره تکلیف چطوره البته ازسال ۹۳تا۹۷ بنده کرایه هارومیگرفتم وتقسیم میکردم ولی باطرح شکایت بنده بابت تعین وتکلیف ملک ازسال ۹۷ کرایه هاروپدرجمع میکنه وبه بنده سهمم روپرداخت نمیکنه به بهانه اینکه چراشکایت گردی والان ملک موردنظرپرونده قضایی داره وتکلیف روشن نشده چطورثبت نام کنملطفاراهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۲ ۱۲:۰۷

باسلام‌چطورباید‌خانه‌ها‌ثبت‌کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۴

سلام یه مسکن همر خریدم قسطی ، و تا قسط تموم نشه بنامم نمیشه ، باقیمانده قسط سه سال دیگه هست دوستان راهنمایی کنید ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۶:۵۳

معلوم می شود از ما اجاره بها 5پنج برابر گرفتند برای آپارتمان 33متری منطقه 12 معلوم می شود باید کمک کنند خانه و باغ مردم بهتر شود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۲:۰۱

یه واحدمسکونی درتهران که مورداستفاده خودمان است یه اپارتمان ۱۰۹متری بلوار۷تیر دست مستاجر است