• شنبه / ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99123022529
  • خبرنگار : 71475

درگیری میان "قسد" و نیروهای ترکیه در حومه شمالی رقه

درگیری میان "قسد" و نیروهای ترکیه در حومه شمالی رقه

ساعاتی پس از توافق روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان مناطقی در حومه عین عیسی، شمال استان رقه سوریه، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و گروه‌های وابسته به ترکیه رخ داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به روسیه در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که توافقنامه‌ای میان روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان روستاهای  معلک و صیدا به خانه هایشان، یک سال پس از آوارگی آنها به دلیل حملات مداوم ترکیه در حومه شهر عین عیسی، واقع در شمال استان رقه منعقد شد.

این منبع افزود: طبق این توافق، بازگشت مردم باید با حفاظت نیروهای روسی حاضر در منطقه و با ضمانت ارتش ترکیه انجام شود. اما با آغاز بازگشت مردم به مناطق خود، این روستاها شاهد بمباران نیروهای وابسته به ترکیه بودند که منجر به عقب نشینی مردم و عدم توانایی بازگشت به خانه های خود شدند.

همزمان، اخباری نیز از پیشروی گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه در این منطقه منتشر شده است.

تلویزیون سوریه نیز از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن ۴ غیرنظامی در اثر تجاوزات ترکیه در حوالی شهر عین عیسی در حومه شمالی رقه خبر داد.

در همین راستا، رسانه های کردی اعلام کردند، در واکنش به حملات ترکیه و گروه‌های وابسته به آن به این منطقه، حمله موشکی از سوی قسد پایگاه وابسته به ترکیه در منطقه صیدا واقع در حومه عین عیسی را هدف قرار داد.

تحرکات نظامی ترکیه در محورهای عین عیسی در حومه شمالی رقه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هدف آن تلاش برای محاصره این شهرک استراتژیک است که راه ارتباطی میان پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در غرب و شرق رود فرات است.

نیروهای ترکیه برای ایجاد پنجمین پایگاه خود در این منطقه تلاش می‌کنند و تجهیزات نظامی سنگین و تجهیزات لجستیکی را به این منطقه منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۳ ۰۲:۴۶

کردها شده اند... زندان بان داعشی ها وسلفی..الهی فدای کردهای سوریه وترکیه بشم مثل ما شیعه دوازده امامی هستند ..خدا یا ملت امام حسین را از شر عثمانی های سلفی حفظ کن