• دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: Bojnourd-50829
  • خبرنگار : 50046

افزایش وعده و کاهش حجم غذایی راهی موثر در کاهش تولید گرمای بدن در تابستان

یک-وع-1-780x405

متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف غذاهاي پرچرب و پركالري را به دليل كنترل بهتر دماي بدن در فصل تابستان محدود كنيد.

دکتر امید توپچیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: خوشبختانه در فصل تابستان به دليل تنوع بيشتر ميوه ها و سبزي ها مي توان مقادير قابل توجهي از ويتامين هارا تأمين كرد.

وی ادامه داد: حذف موادغذايي پرچرب و گوشت قرمز ، استفاده از غذاهاي آب دار و نوشيدني هاي ولرم، پرهيز از مصرف قهوه، پنيرهاي چرب، غذاهاي سنگين و پرپروتئين و نوشيدني هاي گازدار رنگ تيره در فصل تابستان به كاهش دماي بدن و راحتي افراد كمك شاياني مي كند.

وي افزايش وعده ها و كاهش حجم غذاهاي دريافتي در فصل تابستان را در كاهش توليد گرماي بدن مؤثر دانست و اظهار کرد: بدن ما براي هضم غذاهاي سنگين به انرژي بيشتري نياز دارد و وقتي ميزان انرژي مصرفي افزايش مي يابد، دماي دروني بدن بالا رفته و بيشتر احساس گرما مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: مصرف زياد چربي ها نيز باعث كاهش سرعت هضم غذا مي شود  و بدن براي هضم و تجزيه شدن تلاش مضاعفي  را متحمل شود، بنابراين بهتر است مواد غذايي سرشار از آب را جايگزين غذاهاي پرچرب كنيد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.