• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-127685

درآمد پائین مهمترین مشکل رانندگان حمل و نقل درون شهری در کاشمر

درآمد پائین مهمترین مشکل رانندگان حمل و نقل درون شهری در کاشمر
شهردار کاشمر گفت: رانندگان حمل‌ونقل درون شهری با مشکلات مالی مواجه بوده و از درآمد پایینی برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، جعفر سلیمانی ظهر امروز دوم دیماه در جمع رانندگان و فعالان عرصه حمل و‌نقل درون شهری با اشاره به اینکه درآمد پائین یکی از مهمترین مشکل رانندگان حمل و نقل درون شهری در کاشمر است، اظهار کرد: بیش از 1300 نفر در خانواده بزرگ حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسیرانی، مینی‌‌بوس‌ رانی، تاکسی تلفنی، 133 و مجموعه حمل و نقل برون شهری فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم به عنوان سرمایه اصلی رانندگان هستند، رضایت مردم از خدمات حمل و نقل را نسبی دانست و عنوان کرد: هنوز در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری به رشد کافی نرسیده‌ایم.

سلیمانی با ابراز تاسف از این‌که هنوز تمرکز زدایی از خیابان‌های اصلی صورت نگرفته است، گفت: خدمات حمل‌و نقل باید به همه نقاط سطح شهر ارائه شود تا همه بتوانند از این خدمات بهره‌ ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه رانندگان حمل و نقل درون شهری با مشکلات مالی مواجه و از درآمد پایینی برخوردارند، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری آنچه در توان دارد برای کمک به ناوگان حمل‌ونقل انجام خواهد داد.

شهردار کاشمر با اعلام اینکه باید از توسعه مینی‌بوس رانی به همه نقاط شهر استفاده کنیم، افزود: اعتماد مردم برای دسترسی در کمترین زمان برای به دست آوردن تاکسی و مینی‌بوس باید جلب شود که این امر تنها با تمرکز زدایی و رضایت مردم امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به این‌که ناوگان تاکسی‌رانی با افزایش سطح سرانه برخورداری مردم، اعتماد آن‌ها را می‌تواند به دست آورد، گفت: شورای شهر و شهرداری طی چند سال اخیر نسبت به افزایش نرخ تاکسی‌ها تا جایی‌که توان داشته، اقدام کرده است، اما در فرمانداری و استانداری به لحاظ دستور وزارت کشور که نگاه حاکمیتی داشت، آن‌طور که باید نتوانستیم موضوع را به مطلوب برسانیم.

شهردار کاشمر با بیان این‌که رانندگان حمل‌ونقل درون شهری باید الگوی مناسب در رانندگی باشند و کمک کننده به ترافیک شهری به شمار روند، گفت: بنای فعالیت حمل و نقل درون شهری باید ارتقاء وضعیت و کیفیت بهتر خدمات باشد.

بیمه تقاضای اصلی رانندگان حمل و نقل عمومی

در ادامه مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر نیز با اشاره به این‌که در حوزه مسائل حمل‌و‌نقل درون شهری تلاش‌های زیادی انجام شده است، بیان کرد: شورای شهر مصوبات کمیسیون حمل و نقل را به طور جدی پیگیری و اجرا می‌کند.

حسن اعمی با اعلام این‌که بیمه رانندگان تقاضای اصلی فعالان این عرصه است که با همکاری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی پیگیر این مسئله هستیم، افزود: متاسفانه نرخ کرایه تاکسی در نیمه سال اعلام می‌شود که از سال بعد قرار است در ابتدای سال، نرخ جدید کرایه اعلام شود.

وی با بیان این‌که کارگروه حمل‌ونقل تاکید به حل ترافیک در مرکز شهر با همکاری راهنمایی و رانندگی دارد، گفت: یکی از مشکلات تاکسی‌داران، خدمات مسافربرهای شخصی از شهرهای اطراف به مرکز شهر است که برای ساماندهی با کمک راهنمایی و رانندگی اقدام می‌شود.

اعمی همچنین از هوشمندسازی تاکسی بی‌سیم 133 خبر داد و گفت: همکاری رانندگان تاکسی می‌تواند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهد.

خدمات حمل و نقل درون شهری بر هیچ‌کس پوشیده نیست

در این مراسم همچنین رئیس شورای شهر کاشمر با اشاره به این‌که خدمات حمل‌و‌نقل درون شهری بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بیان کرد: شورای شهر از رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

محمد خباززاده با بیان اینکه کسی که برای خدمت به مردم قدم بردارد پاداش مجاهدان در راه خدا به او عطا می‌شود، خانواده‌های صبور رانندگان را  هم در راه خدمت به مردم سهیم دانست و گفت: جامعه رانندگان حمل و نقل، انسان‌های فداکار و محترمی هستند که باید شناسایی و تقدیر شوند تا الگویی باشند برای دیگر افرادی که در عرصه حمل‌ونقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که اعضاء شورای شهر از سیاست‌های شهرداری در خصوص بهبود وضعیت حمل و نقل دورن شهری حمایت می‌کند، عنوان کرد: اگر دیدگاه ما خدمت عاشقانه به مردم باشد و آن‌ها را دوست داشته باشیم در راستای این‌که گره از کار مردم باز کرده تلاش می‌کنیم و بسیاری از استرس‌های‌مان در طول روز رفع می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha