• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-140660

سهم کاشمر در فهرست آثار ثبت شده ملی اندک است

سهم کاشمر در فهرست آثار ثبت شده ملی اندک است
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سهم کاشمر از ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی بسیار اندک است و متاسفانه شهرستان کاشمر آن گونه که باید در فهرست آثار ملی تعداد آثار ثبتی قابل ملاحظه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مرجان اکبری امروز هفتم آذرماه در جلسه شورای اداری کاشمر که در محل امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، عنوان کرد: در سطح استان خراسان بالغ بر 1407 اثر غیر منقول به ثبت رسیده و در شهرستان کاشمر این رقم 26 اثر است.

وی گفت: در سال جاری مرمت آب انبار حاجی نظام، خانه دانش آغاز و مرمت مدرسه سلطان العلما در برنامه است. ثبت آثار و معرفی آثار تاریخی نیازمند توجه بیشتری هستند و با توجه به اینکه آثار تاریخی متعلق به تمام کشور است اما برخی معتقدند تنها یک اداره خاص باید از این آثار حفاظت کند.

اکبری بیان کرد: از شهرداری انتظار داریم در خصوص آثار داخل شهر کاشمر برنامه منسجمی را با میراث فرهنگی داشته باشند، شهرها بزرگترین پدیده دست ساخت بشر محسوب می‌شوند که در این راستا در استان ستاد بازآفرینی تشکیل و 4 شهر از جمله کاشمر به عنوان پایلوت مشخص شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: باید ضمن توجه بیشتر به بافت قدیمی کاشمر اجازه نداد که این بافت تخریب شود.

وی همچنین از تبدیل شدن خانه تاریخی دانش به موزه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از این مکان در تملک شهرداری است، می‌تواند فضای موجود را به موزه فضای باز تبدیل کند.

در این جلسه همچنین محمد علی نبی‌پور فرماندار کاشمر گفت: کاشمر در حوزه زیارت پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد اما در زیرساخت‌ها مشکلات و واقعیت‌های تلخی وجود دارد. وضعیت جاده‌های مواصلاتی شهرستان از نقاط ضعف است و در بخش اسکان مسافر تاکنون کار چندانی نشده است.

وی اظهار کرد: هرچند منطقه کاشمر تاریخ 2500 ساله دارد اما تاکنون فقط 26 اثر تاریخی بیشتر به ثبت نرسیده است؛ تاکید شده هر توسعه‌ای که در هر حوزه بخواهیم داشته باشیم باید پیوست فرهنگی و گردشگری در آن مدنظر باشد.

در ادامه امام جمعه کاشمر وحدت را یکی از ضروریات امت اسلامی ذکر کرد و گفت: باید تنگ نظری‌ها، تعصبات و کینه‌ها را کنار گذاشت در غیر این صورت سود آن را دشمنان خواهد برد

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی افزود: اگر قانون را رعایت کنیم بهترین خدمت را به مردم کرده‌ایم چون مردم تنها از قانون‌شکنی صدمه می بینند. مسئولان باید آستانه تحمل خود را برای پذیرفتن انتقادات بالا ببرند و تنها در خدمت مردم باشند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha