• پنجشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-143002

تاثیر فناوری‌های جدید بر کاهش ارتباطات اجتماعی کودکان

تاثیر فناوری‌های جدید بر کاهش ارتباطات اجتماعی کودکان
استفاده مفرط کودکان از فناوری‌های دیجیتالی امروزی موجب شده تا کودکان در مهارت‌های اجتماعی و فردی ضعیف شوند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از تلگراف، تحقیق صورت گرفته در بین 2400 کودک نشان داد که استفاده بیش از اندازه از وسایل دیجیتالی موجب کاهش نمرات در آزمون‌های هماهنگی و ارتباطات، حل مسئله و مهارت های اجتماعی شده است. خیره شدن به صفحه نمایش در کودکان دو  و سه ساله تاثیر منفی بر عملکرد آنان در سن پنج سالگی خواهد داشت.

دانشمندان اظهار کردند: مشاهده مفرط صفحه نمایش موجب اختلال در مهارت‌های جسمی و ذهنی کودکان می‌شود.

محققان گفتند: در حال حاضر تا قبل از شروع دوران تحصیلی، یک چهارم کودکان تاخیر در عملکرد زبان، ارتباطات، مهارت‌های حرکتی و سلامت اجتماعی دارند.

این گروه تحقیقاتی دانشگاه کالگری کانادا از یک معیار سنجش استاندارد برای ارزیابی کودکان استفاده کردند.

دکتر دیلون براون، روانپزشک کودک و یکی از محققان این تحقیق گفت: استفاده بیشتر از صفحه نمایش وسایل دیجیتال موجب کاهش یادگیری مهارت‌های حرکتی می‌شود.

کارشناسان بریتانیایی اظهار کردند: تحقیقات بیشتری لازم است انجام شود تا والدین در جهت ارتقای رفتارهای تعاملی سالم در فرزندانشان تشویق شوند.

دکتر Bernadka Dubicka از دانشکده سلطنتی روانپزشکان بریتانیا گفت: 

والدین باید فرزندان خود را تشویق کنند تا در فعالیت‌های گوناگون شرکت کنند تا رشد کودکشان تقویت شود و همچنین استفاده از صفحه نمایش ابزارهای دیجیتالی را به حداقل برسانند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.