• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-143651

تاثیر دما بر روند تصمیم‌گیری هنگام خرید

تاثیر دما بر روند تصمیم‌گیری هنگام خرید
محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به خرید احساساتی در افراد خواهد شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از فیز، آیا می‌دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم‌گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می‌کند؟.

محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط‌های خرید بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیر می‌گذارد.

آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر)  منجر به این می‌شود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند.

کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد!

از این‌رو، برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.

این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.