• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-147248

گردشگری کودکان در هلند

گردشگری کودکان در هلند
در کنار اهمیتی که سفرهای آموزشی برای دانش‌آموزان دارد، آنها تجربه‌هایی را نیز به صورت غیر رسمی کسب می‌کنند. به عبارت دیگر، گردشگری کودکان راهی برای یادگیری بیشتر آنهاست.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، صنعت گردشگری ثابت کرده است که توجه به تجربیات دوران کودکی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. خانواده بیشترین تاثیر را در گردشگری کودکان دارد.

هلند از جمله کشورهایی است که فعالیت‌هایی برای تفریح کودکان در کنار خانواده در آمستردام(پایتخت هلند) فراهم کرده است و به عنوان گردشگری کودکان معرفی می‌کند.

باغ وحش آرتیس رویال هلند(Artis Royal Zoo)

این باغ وحش از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های هلند و از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور بوده و شامل باغ وحش، آکواریوم، زمین بازی و 750 گونه حیوانی است. این باغ وحش در تمام سال باز و پذیرای گردشگران است.

موزه علمی نمو در هلند (NEMO Science museum)

این موزه یک جاذبه شناخته شده در جهان است که دنیای شگفت‌انگیز علم را به کودکان آموزش می‌دهد و کودکان می‌توانند هر چیزی را در این موزه کشف کنند .

موزه ون گوگ (Van Gogh museum)

این موزه، بزرگ‌ترین مجموعه از آثار نقاشی ونگوگ را در خود جای داده و دومین موزه پربازدید در هلند است. کشف اسرار آثار ونگوگ در این موزه برای کودکان بسیار جالب است. ون‌سان ون‌گوگ، نقاش معروف هلندی است که نقاشی‌های مشهوری از او به یادگار مانده است.

مادیرودام(Madurodam)، پارک مینیاتور و جاذبه توریستی در اسخیفنینگن، لاهه هلند

مادیرودام، شهر مینیاتوری است که در بیرون از شهر لاهه هلند واقع شده است و به عنوان هلند کوچک از آن یاد می‌شود. آسیاب بادی کوچک، قصرهای بزرگ، اماکن تاریخی و جاذبه‌های دیدنی این شهر در مقیاس 1:25 ساخته شده است.

شهر بازی افتلینگ(Efteling)

این شهر بازی درهلند با جاذبه‌های خاصی که دارد توانسته گردشگران بسیاری از جمله کودکان را به سوی خود بکشاند. این شهربازی بزرگترین پارک موضوعی هلند و از قدیمی‌ترین شهربازی‌های دنیا محسوب می‌شود.

در شهربازی افتلینگ هلند، تفریحات موضوعی رمانتیک، نوستالژیک  و فرهنگی وجود دارد و تمام وسایل تفریحی در این پارک، بر اساس داستان‌ها، افسانه‌ها و حکایت‌های قدیمی طراحی و ایجاد شده‌اند. این پارک در تمام روزهای سال باز است.

پارک موضوعی Sprookjeswonderland در انک‌هایزن هلند

این پارک مناسب برای کودکان با سنین دو تا هشت ساله است که همه چیز همانند افسانه در آن است؛ جاذبه‌های زیبا، قطارهای کوچک، قایق‌ها و مزارع کوچک و زمین بازی در آن جای گرفته است.

زمین بازی Linnaeushof در همستد، هلند

بزرگترین زمین بازی اروپا در همستد هلند است. این زمین بازی، 350 مجموعه بازی و جاذبه مانند اتومبیل‌های کابلی، تارپولین(تشک فنری)، قایق‌های پدالی، قایق‌های تفریحی، دوچرخه سواری، زمین‌های گلف کوچک، قایقرانی، زمین بازی آب و ... دارد که برای همه سنین و به‌خصوص کودکان بسیار جذاب است.

پیکره(Corpus)، موزه تعاملی انسان‌شناسی از جاذبه‌های گردشگری در اوخست‌خیست، هلند

ای موزه در نزدیکی شهر لیدن واقع شده است. بلیط این موزه با عنوان سفری از میان بدن انسان، تجربه آموزش و سرگرمی را به‌طور همزمان برای کودکان فراهم می‌کند و این ویژگی با ترکیبی از مجموعه‌های دائمی و متغیر فراهم شده‌است. این موزه در سال 2008 توسط ملکه بئاتریکس تاسیس شد و به عنوان اولین موزه در نوع خود مطرح شده است.

موزه راه‌آهن(Spoorwegmuseum) در اوترخت، هلند

موزه راه‌آهن، تنها یک موزه نیست، بلکه یک پارک آموزشی برای کودکان است. در این موزه انواع قطارها را به کودکان نمایش می‌دهند و آنها را با انواع مختلف کابین که در گذشته ارائه شده آشنا می‌کنند. در این موزه می‌توانید ماشین‌آلات تاریخی را هم ببینید.

موزه Openluchtmuseum در آرنهم، هلند

موزه فضای باز هلند از جاذبه‌های مهم دیگر این شهر است. 


منابع:

http://baikaltravel.ru

www.iol.co.za

https://visitbydgoszcz.pl

www.tourismcedarrapids.com

www.kids-world-travel-guide.com

www.visitberlin.de




  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha