• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-149450

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

هوش-مصنوعی
بی‌شک پیشرفت فناوری‌ها تاثیر بسزایی در موفقیت‌های شغلی دارد و این تاثیر در سطح کلان و خرد تفاوت چندانی ندارد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ایج نیوز، انتشار خبرهای مختلف در مورد موفقیت و عدم موفقیت هوش مصنوعی در کسب و کار، صاحبان مشاغل کوچک را در تغییر روش مورد استفاده خود در کسب و کار و تغییر به تحول دیجیتالی می‌ترساند. برای درک بهتر این مقوله باید با ویژگی‌های مختلف این فناوری و کاربرد آن آشنا شد. در ذیل به چند نمونه اشاره می‌شود:

قابلیت‌های اتوماسیون هوش مصنوعی را ارزش‌گذاری کنید

واقعیت این است که هوش مصنوعی می‌تواند به مشاغل در حد خرد و کلان کمک کند؛  خواه داده‌های مربوطه را در اختیار داشته یا نداشته باشد. البته تفسیر داده‌ها تنها بخشی از موارد استفاده از هوش مصنوعی است و بقیه موارد شامل اتوماسیون ، یکپارچه‌سازی و تجسم بصری است.

در صورت عدم وجود داده‌ها بر اساس تاریخ، شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی اتوماسیون خود را مستحکم کرده و سیستم عامل‌های جدیدی را برای یکپارچه‌سازی، ساده‌سازی و گردش کاری در کارکردهای خود اجرا کنند.

برای این موارد 5 سیستم عامل ارائه شده که بدون استفاده از داده‌های مبتنی بر تاریخ به مشاغل کوچک کمک می‌کند تا مدل‌ها و چارچوب‌های جدیدی ایجاد کنند.

اتوماسیون بازاریابی

شاید مشهورترین سیستم عامل در این زمینه باشد و موردی است که بیشتر بازاریابان در حال کشف آن هستند. به عبارت ساده‌تر، هوش مصنوعی می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا نرخ بازگشت سرمایه ROI را در فعالیت‌های خود به حداکثر برسانند؛ این روش یعنی سودهای کلان برای شرکت حاصل کنند.

معمولاً بازاریابان از هوش مصنوعی برای درک نیازهای مخاطبان مورد نظر خود استفاده می‌کنند تا بتوانند کمپین‌های خود را با روشی که بیشترین جذابیت را داشته باشد ارائه دهند.

هوش رقابتی

روش‌های مختلفی در بازار وجود دارد که به مشاغل این امکان را می‌دهد تا به مکالمات اجتماعی مشتریان و رقبا گوش دهند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد احساس مشتریان نسبت به برند خود کسب کنند و از روش رقبا نیز آگاه شوند.

ابزارهای هوش رقابتی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا رضایت و عدم رضایت مشتریان را بیابند و علت نارضایتی آنان را در کسب و کار خود جست‌وجو و آن را اصلاح کنند.

خدمات مشتری

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از سرویس خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و  یکی از راه حل‌هایی که بیشترین کشش را در بازار داشته  چت باتchatbot  است.

چت بات با استفاده از هوش مصنوعی مکالمات انسانی را یا از طریق  متن یا صدا تقلید می‌کند که معمولا در سرویس‌های خدمات مشتری مستقر می‌شود و نقش دستیار آنلاین برای خرید دارد و تضمین می‌کند که مشتریان به صورت 24 ساعته به خدمات پشتیبانی دسترسی پیدا کنند.

تعهد شغلی

متخصصان منابع انسانی کارهای زیادی از جمله استخدام و مصاحبه دارند و در نتیجه تمرکز روی مشارکت کارمندان کار ساده‌ای نیست. با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که به طور خودکار فرآیند غربالگری برنامه یا فرآیند گزارش KPI را اتوماسیون می‌کند کمک بسزایی در این زمینه صورت می‌گیرد. به عنوان مثال زمان بیشتری در اختیار متخصصان منابع انسانی قرار می‌دهند تا وقت خود را در ارائه روش‌های مفید به کارمندان صرف کنند.

توسعه محصول جدید

کسب و کارهایی که به طور مستقیم اطلاعات مربوط به مشتریان خود را جمع آوری می‌کنند می‌توانند از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و شناخت موضوعات و چالش‌هایی که مشتریان با محصولات دارند استفاده کنند.

مشاغل دیگر می‌توانند از هوش مصنوعی برای ردیابی محصولات جدیدی که توسط رقبا عرضه می‌شوند استفاده و یا ایده‌ها و راه حل‌های جدیدی را پیدا کنند که مشتریان در رسانه‌های اجتماعی و در انجمن‌های آنلاین درباره آنها صحبت می‌کنند. در این روش رسما با شرکت ارتباط برقرار نمی‌شود.

این اطلاعات می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا محصولات جدیدی مطابق با نظر خریداران تولید و روش‌های قبلی نیز اصلاح شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.