• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-68759

مصرف مکمل‌های دارویی با دیگر داروها خطرناک است

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو ایالات متحده مصرف ویتامین‌ها و یا دیگر مکمل‌های روزانه با داروهای دیگر ممکن است خطرناک باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، مکمل‌های روزانه موجب تغییر در جذب و متابولیسم بدن می‌شوند و برخی داروها نیز تغییراتی در بدن ایجاد می‌کنند.

مدیر پزشکی FDA رابرت موزرسکی اظهار کرد: برخی مکمل‌های دارویی موجب افزایش تاثیر داروهای تجویز شده و برخی دیگر موجب کاهش این تاثیرات می‌شوند.

هرچند بسیاری از افراد تصور می‌کنند مکمل‌های روزانه برای آنان مفید است اما FDA اعلام کرد هیچ مکملی نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی سالم باشد و برچسب‌های درج شده بر روی مکمل‌ها با عنوان «طبیعی» و«گیاهی» لزوما بی‌ضرر نیستند.

وی در ادامه افزود: همیشه طبیعی بودن دلیل بر سالم بودن نیست. بخصوص در مورد کودکان، والدین بدانند که متابولیسم کودکان بسیار منحصر به فرد است و میزان متابولیسم بدن آنان در سنین مختلف متفاوت است. مصرف مکمل‌ها با دیگر داروها در کودکان تاثیر معکوس خواهد داشت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.