• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-69588

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور:

آموزش و پرورش نهادی مدرن است و تربیت دینی از آن برنمی‌آید

IMG_0249

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: آموزش و پرورش نهادی مدرن است و تربیت دینی از آن برنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، مهدی نوید ادهم، امروز 28 آبان ماه در هشتمين هم‌انديشي سالانه كميته‌هاي ستادي و استاني همكاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش که در کانون فرهنگی تربیتی فارابی مشهد برگزار شد، با اشاره به اينکه آموزش و پرورش كه از قبل از انقلاب در كشور وجود داشته است، ويژگي‌هاي يك نهادمدرن را دارد، اظهار كرد: از اين آموزش و پرورش تربيت ديني به صورت دقيق برنمي‌آید؛ اهداف و نظرات خاص خود را دارد و نتيجه آن، فردي نيست كه منتظر امام زمان(عج) باشد.

وي افزود: كاركرد اصلي اين آموزش و پرورش آموزشي است و مجموعه‌اي از علم و دانش را به ذهن مخاطبان منتقل مي‌كند اما آيا همه استعدادهاي فطري دانش‌آموزان را شناسايي مي‌كند؟

نويد ادهم در خصوص سند تحول بنيادين كه به تصويب شوراي عالي انقلاب وزارت آموزش و پرورش رسیده است، اظهار كرد: در اين سند به مباني نظري ريشه‌هاي تربيتي پرداخته شده و تغييري عميق،  ريشه‌اي، نظام‌مند، همه‌جانبه و آينده‌پژوهانه مبني بر آيين اسلامي تنظيم شده است.

وي با بيان اينكه تنها با تغيير كتاب و معلم، مشكلات حل نمي‌شود، تاكيد كرد: بايد با كمك حوزه علميه و ارائه نظرات كارآمد اساس آموزش و پرورش را از كل زير و رو كنيم و نظام آموزشي تبديل به نهاد فرهنگي تربيتي شود.

نويد ادهم افزود: معاونان امور تربيتي بايد ميدان‌داري كنند و  ستاد همكاري‌ها، سند تحول را در دستور كار قرار دهد تا راه‌حل و نظريات را ارائه دهد.

در ادامه اين جلسه، ‌حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي عماد، معاون پژوهش‌هاي حوزه علميه اظهار كرد: از سال 90 تا سال گذشته، 15 درصد از توليدات فرهنگي كه به صورت كتاب و متن بوده حوزه تعليم و تربيت را در برگرفته است و در سال 90، 819 مقاله در زمينه تعليم و تربيت توسط حوزه‌هاي علميه نگاشته شده است.

وي با بيان اينكه كتاب‌هاي فقه، علوم تربيتي در روانشناسي، و ادبيات داستاني با مباني اسلامي منتشر شده‌اند، تاكيد كرد: كليدي‌ترين كار در جهت همكاري، نياز‌سنجي پژوهشي است.

عماد افزود: حوزه‌  علميه در حال اجراي سند تحول بنيادين است و همكاري‌ها بايد به گونه‌اي باشد تا حوزه بتواند در جاي خود عمل كند و گام نخست در كار پژوهشي عرصه تعليم و تربيت،‌ دستيابي به سندهاي نيازسنجي پژوهشي است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.