• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-36451
  • خبرنگار : 50028

مدیر طرح مشاغل خانگی خراسان‌جنوبی:

برندسازی، هدفی شاخص در طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی

برندسازی، هدفی شاخص در طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بستری را برای ورود محصولات به بازار و برندسازی فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، امروز(5 تیر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از تجربیات خود در زمینه موضوع تجاری سازی محصولات و فناوری در دو بخش کلی و سه زیر بخش اقدام به اتصال صاحبان مشاغل خرد به بنگا‌ه‌ها، شبکه‌ها و خوشه‌های بالادستی می کند.

وی افزود: در مرحله اول، برندهای ملی درحوزه رشته‌های مزیت دار شناسایی شده و حمایت‌های آنان از اهداف این طرح جلب و در قالب تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این حمایت‌ها در قالب خرید محصولات با توجه به استانداردهای مدنظر است که باید از جانب تولید کنندگان محترم رعایت شود.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین تعدادی از برندهای ملی در حوزه مشاغل خانگی نیازهای نیروی کار خود را در استان های پایلوت اعلام کرده که فرصت مناسبی برای متقاضیان اشتغال است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، برخی برندهای ملی موضوع آموزش و ارائه مواد اولیه و امکانات را نیز تقبل کرده‌اند.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش دوم از فاز سوم طرح، باید پشتیبانان مطرح و فعال در این حوزه‌ها را با کمک کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شناسایی کرده و ارتباط بین این افراد با برندهای ملی را برقرار کنیم که این اقدام در حال انجام است.

ابراهیمی اظهار کرد: در بخش دیگر باید اشخاصی که به صورت مستقل قصد فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را دارند به نوعی ترغیب کنیم که تحت نظر و سرپرستی یکی از پشتیبانان فعال انجام فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه همچنین جهاد دانشگاهی موضوع تبلیغات گسترده و شناساندن تولیدات مشاغل خانگی را نیز در سطح ملی دنبال می‌کند، تصریح کرد: انجام این مهم، از طریق سامانه‌ای که در جهاد دانشگاهی کشور طراحی شده است و نیز از طریق فروشگاه‌های اینترنتی در سطح استان صورت می‌پذیرد.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: این مجموعه اقدامات با هدف حذف تفکر اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال طراحی و به اجرا در آمده است چرا که اعتقاد داریم اعطای تسهیلات به تنهایی باعث ایجاد اشتغال نمی شود و تاکید، بر شکل گیری زنجیره ارزش مشاغل است.

ابراهیمی افزود: ما در این طرح سعی می‌کنیم  فضای مناسب و امکانات لازم برای آموزش و فعالیت را برای صنعتگران فراهم کرده و همچنین با اتصال به بازارها و برندهای اصلی و گسترش بازار فروش را فراهم کنیم .
وی اظهارکرد: در این طرح، مشاغل خانگی مزیت دار یعنی مشاغل سازگار با پتانسیل، منابع و فرهنگ منطقه شناسایی می‌شوند.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در رشته‌ها ی مزیت دار باید رصد کنیم که در کدام دستگاه های اجرایی و در کدام شهرستان‌ها  باید بیشترین ورود را پیدا کنیم .


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.