• چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-38208
  • خبرنگار : 50026

گردشگری پایدار و توسعه جوامع محلی؛ ظرفیتی نهفته در بیابان لوت

گردشگری پایدار و توسعه جوامع محلی؛ ظرفیتی نهفته در بیابان لوت

دبیر همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت گفت: در شرایط فعلی باید بیابان لوت را مدیریت کنیم تا از رهگذر اقتصاد بیابان لوت، جوامع محلی منطقه رونق پیدا کند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی، امروز 12 دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 11 و 12 اردیبهشت‌ماه سال آینده اولین همایش بین‌المللی بیابان لوت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت فرصتی بی نظیر برای معرفی شرق ایران و نقش این اثر ثبت شده در توسعه خراسان‌جنوبی است، افزود: گردشگری پایدار و توسعه جوامع محلی، جاذبه‌های بیابان لوت از قلم دوربین، گردشگری ورزشی و بیابان لوت، گروه‌های اجتماعی خلاق و بیابان لوت، بازارهای هدف گردشگری و بیابان لوت و برندسازی گردشگری بیابان لوت نیز از محورهای همایش است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه یکی از کمیته‌های ایجاد شده ذیل این همایش کمیته رسانه و دانشگاه است، تصریح کرد: هیچ فعالیتی به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه محتوا و پشتوانه علمی لازم را داشته باشد.

مجیدی با اشاره به اینکه آغاز دریافت مقاله برای همایش از یکم دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: بیابان لوت، سرمایه‌ای ملی در حوزه طبیعی و فرهنگی است که استفاده مطلوب از این فرصت برای شناساندن منطقه شرقی ایران و معرفی سرمایه‌های بزرگ و همچنین جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف و علاقه مند کردن جامعه گردشگری برای سرمایه گذاری و پاسداشت این اثر برای آیندگان بسیار مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیتی به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه محتوا و پشتوانه علمی لازم را داشته باشد، اظهار کرد: گردشگری پایدار به معنای استفاده مطلوب از یک اثر و حفظ آن برای آیندگان است.

دبیر همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت بیان کرد: بیابان لوت، اولین اثر ثبت شده طبیعی است که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و ما به عنوان فرزندان حاشیه لوت باید وظیفه مضاعفی را در حراست از این میراث جهانی و نگهداری آن برای نسل آینده و توسعه اقتصاد جوامع محلی داریم .

مجیدی ادامه داد: در شرایط فعلی باید بیابان لوت را مدیریت کنیم تا از رهگذر اقتصاد بیابان لوت، جوامع محلی منطقه رونق پیدا کند و به این منظور باید افکار عمومی حساس شوند که رسانه‌ها باید این حساسیت را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار تخصصی در حوزه گردشگری نداریم، یادآور شد: ما باید خبرنگارانی را در حوزه تخصصی گردشگری تربیت کنیم و در بحث ترغیب خبرنگار حرفه‌ای گردشگری وارد عمل شویم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.