• چهارشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-40264

مشق گرانی

57348372

این روزها بیشترین چیزی که در بازار لوازم التحریر به چشم می ‌آید، گرانی لوازم التحریری است که دانش‌آموزان بر روی آن مشق فرهنگ ایرانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، در آستانه سال تحصیلی جدید، خانواده ‌ها در تکاپوی خرید لوازم التحریر برای فرزندان خود هستند و بازار مدرسه رونق گرفته است.

اما این روزها بیشترین چیزی که به چشم می ‌آید،  گرانی لوازم التحریری است که دانش‌آموزان بر روی آن مشق فرهنگ ایرانی می‌کنند.  درست است که تولیدکنندگان نیز با مشکلاتی چون گرانی کاغذ و مسائل دیگر روبرو هستند، اما از این سو نباید مصرف کننده را نیز فراموش کرد.  

|

 وقتی کالای خارجی جذاب تر می‌شود

احمد محمدی، یکی از خریداران لوازم‌التحریر به ایسنا گفت: کیفیت لوازم‌التحریر ایرانی در مقایسه با انواع خارجی آن بسیار بد بوده به طوری که اصلا افراد را جذب نمی‌کند.

وی افزود: باید تولیدکنندگان روی طراحی دفاتر و لوازم التحریر بیشتر کار کنند، چراکه اولین نکته‌‌ای که در این خصوص کودکان را جذب می‌کند، همین طراحی خاص متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حسین صادقپور، یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت لوازم‌التحریر به صورت سرسام‌آور رشد کرده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد جذابیت لوازم‌التحریر ایرانی بسته‌بندی‌ها را زیبا کرد و کیفیت را بالا برد و کالایی که مشابه ایرانی دارد، اجازه وارد کردن مشابه خارجی آن را ندهند.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه لازم است قیمت لوازم‌التحریر ایرانی کمی تقلیل یابد تا خریدار به این سمت جذب شود،  خاطرنشان کرد: لازم است از سوی مدارس و معلمین نیز برای خرید اجناس ایرانی و علاقه مند شدن کودکان فعالیت‌هایی صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر فروشندگان لوازم‌التحریر دنبال فروش اجناس خارجی هستند، چرا که کیفیت آن بهتر از ایرانی است.

|

دولت در مهار گرانی موفق نبوده است

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه گاهی کیفیت فدای کمیت می‌شود، تصریح کرد: باید طرح لوازم‌التحریر متناسب با شرایط روز، فرهنگ، اقلیم و عقاید خانواده‌ها و جامعه درنظر گرفته شود.

صادقپور با بیان اینکه باید اشکال رو جلد دفاتر به گونه‌ای طراحی شود که جذابیت داشته باشد، یادآور شد: دولت موفقیت چندانی در زمینه مهار گرانی لوازم‌التحریر نداشته که لازم است بیشتر به این حوزه توجه شود.

در بازار پرهیاهوی واردات کالای خارجی و استفاده از این برندها، جرقه‌ای که بتواند هویت ایرانی ـ اسلامی را به لوازم التحریر ایرانی برگرداند ضروری به نظر می ‌رسد چراکه لوازم التحریر، کالاهایی هستند که در ذهن کودک ماندگار شده و باید طرح‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی ما بر روی این کالاها قرار گیرد.

نباید از نظر دور داشت که در عصر ارتباطات امروزی کودکان نیز به دنبال طرح‌های جدید می‌گردند، باید کیفیت و جذابیت را بیشتر در طرح‌های لوازم التحریر لحاظ کرد تا کودکان و والدین به دنبال طرح‌های ایرانی به جای خارجی بروند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.