• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-7048

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری:

تولید 15 تن فرآورده لبنی در کارخانه نیمبلوک قائن

تولید 15 تن فرآورده لبنی در کارخانه نیمبلوک قائن

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری از تولید 15 تن فرآورده لبنی در کارخانه نیمبلوک خبر داد و گفت: در حال حاضر 15 محصول لبنی شامل؛ شیر، انواع دوغ، انواع ماست، انواع ماست چکیده ساده و طعم دار و کره در کارخانه فرآورده های لبنی این شرکت تولید می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند، محسن ارژنگی با اشاره به 12 سال فعالیت این کارخانه، گفت: 92 درصد شیر خام صنعتی مورد نیاز به عنوان ماده اولیه از دو شرکت سهامی زراعی خضری و اسلام آباد تهیه و 8 درصد دیگر از دامداران جزء تأمین می شود.

وی از گاوداری این شرکت با 652 رأس دام سنگین از نژاد هلشتاین اصیل به عنوان یکی از منحصر به فردترین گاوداری های شرق کشور یاد کرد و افزود: اصلاح نژاد دام ها زیر نظر مرکز اصلاح نژاد دام کشور فعالیت دارد که با تلاش همکاران و مرکز فوق ارزش ارثی گله به 289 رسیده، در حالی که ارزش ارثی کشور 529  است.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری ادامه داد: هر رأس گاو در گاوداری این شرکت از زمان تولد تا زمان خروج دارای شناسنامه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در قسمت دامداری هزار و 500 رأس دام سبک از نژاد بلوچی داریم.

ارژنگی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر دارای 23 حلقه چاه است، گفت: 22 حلقه چاه مربوط به بخش زراعی و تولید محصولات زراعی و یک حلقه چاه مربوط به محصولات باغی این شرکت است.

وی افزود: کل اراضی شرکت 11 هزار هکتار است که در بخش زراعی و باغی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی خضری از تولید سالیانه 6 هزار و 500 تن غله شامل گندم و جو خبر داد و اظهار کرد: محصولات زراعی این شرکت شامل؛ گندم، جو، چغندر قند، ذرت و یونجه است .

ارژنگی ادامه داد: این شرکت سالیانه بین 5/11 تا 12 هزار تن چغندر قند، 3 هزار و 600 تن ذرت علوفه ای و هزار و 800 تن یونجه تولید می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعمال مدیریت مزرعه، میانگین عملکرد چغندر قند بمیزان 14 تن و ذرت 2/7 تن در هکتار نسبت به سال قبل افزایش یافته و امیدواریم با اعمال مدیریت صحیح بتوان در راستای ارتقاء میانگین تولید گام برداریم.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری افزود: در بخش باغی بیشتر میوه های فصلی مانند سیب و میوه های هسته دار مانند زردآلو تولید شده و مساحتی بالغ بر 48 هکتار را شامل می شود و در حال حاضر با استفاده از اعتبارات جهاد کشاورزی استان اجرای طرح آبیاری تحت فشار ( قطره ای) را در باغ مذکور در حا اجرا است.

ارژنگی تولید آب آشامیدنی تصفیه شده را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: تولید آزمایشی آب تصفیه شده به اتمام رسیده که امیدواریم در هفته جهاد کشاورزی تولید اصلی آن آغاز شود.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری از راه اندازی شرکت تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان بهدانه خضری خبر داد و بیان کرد: این کارخانه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بشرط تأمین منابع بانکی اوایل مهرماه به بهره برداری می رسد.

ارژنگی ظرفیت تولید این کارخانه را 80 تن در روز و 24 هزار تن در سال اعلام کرد.

وی اذعان کرد: در بخش زراعی بالغ بر 700 خانوار کشاورز به طور مستقیم بصورت تناژکاری فعالیت کرده و از سهمی از تولید محصولات بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری افزود: در مجموع 122 نفر نیروی رسمی و پیمانکار در واحدهای تولیدی شرکت مشغول به کار هستند.

ارژنگی در رابطه با اشتغالزایی واحدهای تولیدی گفت: در واحد لبنی 22 نفر، در واحد گاوداری 24 نفر، در واحد دامداری 3 نفر، در بخش اداری، مالی، پشتیبانی و نقلیه 24 نفر و در بخش باغبانی 3 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم با این مجموعه در بخشهای خدمات، حمل و نقل و صنعتی همکاری دارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha