• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-395
  • منبع : بوشهر

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از ویژه‌خواری برخی نشریات در دریافت آگهی‌ها

ضرورت جلوگیری از ویژه‌خواری برخی نشریات در دریافت آگهی‌ها

ایسنا/بوشهر مدیرعامل خانه مطبوعات کشور بر ضرورت جلوگیری از ویژه‌خواری برخی نشریات در دریافت آگهی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، مازیار هوشمند در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول نشریات محلی استان بوشهر گفت: شهرداری‌ها از واگذاری آگهی به برخی از نشریات به صورت ویژه خودداری کنند و از طریق سامانه آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد و به شکل عادلانه آگهی‌های خود را منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی تصویر مناسبی از تعریف رسانه‌های کثیرالانتشار ندارند، افزود: هر نشریه کاغذی که در استان بوشهر منتشر می‌شود کثیرالانتشار است و دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستد به این بهانه آگهی‌های خود را راسا به نشریات خارج استان واگذار کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات بوشهر و کشور با اشاره به اینکه جامعه هدف نشریات محلی مردم در جامعه پیرامونی هستند، گفت: ولع دیده شدن در نشریات سراسری برای دستگاه‌های اجرایی سرابی است که هم به نشریات محلی آسیب می‌زند و هم موجب هدر رفت هزینه سازمان‌ها است، در حالی که جامعه هدف دستگاه اجرایی و نشریات استان، مردم استان بوشهر هستند.

هوشمند با اشاره به توزیع محدود به تعداد ۵ یا ۱۰ عدد از نشریات سراسری در استان، تاکید کرد: تیراژ خیلی از نشریات سراسری به اندازه نیمی از تیراژ نشریات محلی هم نیست و مدیران دستگاه‌های دولتی باید متوجه این موضوع باشند و فریفته نام سراسری این نشریات نشوند.

وی با اشاره به اقدام شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از ویژه‌خواری برخی از نشریات در دریافت آگهی‌ها گفت: شهرداری‌ها از واگذاری آگهی به برخی از نشریات به صورت ویژه خودداری کنند و از طریق سامانه آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد و به شکل عادلانه آگهی‌های خود را منتشر کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات بوشهر و کشور با اشاره به همکاری شهرداری بوشهر در اختصاص مکانی برای استقرار خانه مطبوعات، گفت: حمایت موسسه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها از نشریات محلی ضروری، و تعیین کننده حیات نشریات مکتوب است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha