• پنجشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۲:۲۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-646

سرپرست آب منطقه ای استان بوشهر خبر داد

۱۰ میلیون مترمکعب مازاد برداشت از آب های زیرزمینی تنگستان

۱۰ میلیون مترمکعب مازاد برداشت از آب های زیرزمینی تنگستان

ایسنا/بوشهر سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های اکولوژیک منطقه و سرانه های ابلاغی، شهرستان تنگستان ۱۰ میلیون مترمکعب مازاد برداشت از آب های زیرزمینی دارد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، حسین باشی زادگان در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تنگستان گفت: این اضافه برداشت، بخشی از سهم آیندگان ما می باشد و علاوه بر کاهش کمی منابع آب موجود، سبب کاهش کیفیت آن نیز می گردد. 
وی با اشاره به از دست رفتن منابع سطحی و تکیه کشاورزی به منابع زیرزمینی گفت: به دلیل تکمیل نشدن پروژه های توسعه منابع آب در استان، مقادیر قابل توجهی از آب های سطحی به دریا تخلیه می گردند و این موضوع باعث استفاده بیش از حد از منابع زیرزمینی می شود.
سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر اضافه کرد: حل مشکل آب کشاورزی شهرستان تنگستان به وسیله ی چاه ها و منابع زیرزمینی راهکاری موقتی است و در بلند مدت آثار مخربی از خود به جای می گذارد.
باشی زادگان یکی از سیاست های این شرکت را حرکت به سمت استفاده از آب های نامتعارف خواند و گفت: یکی از منابع آب در دسترس که به سادگی قابل استفاده می باشد، استفاده از ظرفیت آب های نامتعارف است.
وی افزود: پساب های شهری که موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی و محیط زیست می گردند، با احداث تصفیه خانه می تواند به منبعی پایدار و بلند مدت جهت مصارف کشاورزی، فضای سبز و صنعت تبدیل شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ حریم رودخانه ها و دریا اظهار داشت: دریا و حریم آن به عنوان یکی از انفال عمومی می بایست برای نسل های بعد از ما حفظ شود و این شرکت اجازه ساخت و ساز در این حریم را نخواهد داد.
گفتنی است آزادسازی چندین هکتار از اراضی ساحلی در شهرستان های گناوه و دیلم بخشی از عملکرد شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در راستای صیانت از سواحل و آبراه ها در ماه های اخیر است.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha