• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-750
  • خبرنگار : 50147

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بوشهر:

تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها منشا اتفاقات خوب در حوزه علم و فناوری است

تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها منشا اتفاقات خوب در حوزه علم و فناوری است

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر عنوان کرد: ارتباط و تعامل خوب جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه علم و فناوری استان رقم بزند.

حسین اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا منطقه بوشهر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی، مردمی و انقلابی است که سابقه آن به اوایل انقلاب بر می‌گردد و در عرصه علم و فناوری خدمات بی‌شمار و دستاوردهای بزرگی داشته است.

وی ادامه داد: در تمام دانشگاه ها و در سطح کشور به ویژه در دوران دفاع مقدس جهاد دانشگاهی نقش به سزا و به جایی داشته و پس از جنگ و در دوران سازندگی نیز در پروژه ها و طرح های کاربردی کشور نقش خوبی داشته و در مشکلاتی که در حوزه های آب، خشکسالی، انرژی و تغییرات اقلیمی و سایر حوزه های نوین روز دنیا و کشور گریبانگیر مملکت بوده توانسته تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بوشهر گفت: در استان بوشهر به هر دلیل جهاد دانشگاهی دیرتر از استان های دیگر تاسیس شد ولی در همین مدت و عمر کوتاه تحرک بسیار خوبی از خود نشان داده و همکاران و مدیریت جهاد دانشگاهی نشان دادند که به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی می توانند دستاوردها و موفقیت بزرگی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: من به عنوان یک عضو دانشگاهی همیشه دوستدار جهاد دانشگاهی بوده ام و به نوعی در مقاطعی همکاری‌هایی هم با این حوزه داشته ام؛ لذا به سهم خود از فعالیت های این مجموعه در استان بوشهر تشکر می کنم.

وی با اشاره به فعالیت های علمی و آموزش‌های مهارتی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اخیراً مجموعه جهاد دانشگاهی در خصوص تاسیس مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی پیگیری‌های خوبی داشته است و ما نیز موافقت و توصیه کرده‌ایم که خوشبختانه موافقت اولیه برای این مرکز صادر شده و برای راه اندازی کامل هم طی هفته‌های آینده برنامه‌ریزی‌هایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بوشهر یادآور شد: با توجه به پتانسیل های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف، تحرکات خوبی را در زمینه های آموزش و تحقیقات از خود نشان داده‌اند که امیدوارم با انگیزه و انرژی که در این مجموعه وجود دارد شاهد موفقیت های بی شماری از جهاد دانشگاهی بوشهر باشیم.

حسین اسکندری تصریح کرد: یکی از مزیت های تاخیر در راه اندازی جهاد دانشگاهی بوشهر استفاده از تجربیات مثبت استان‌های دیگر است که باید در قالب یک سیستم تفاهم نامه ها، برنامه ریزی ها و تجربه های مثبت و ارتباطات استان‌های دیگر را احصا کرده و مانند آن استانها از تمام ظرفیت‌ها و توان خود استفاده نماییم.

وی عنوان کرد: مسلما جهاد دانشگاهی با این نیروهای جوان و پر انرژی می تواند این مسیر طولانی که استان‌های دیگر رفته اند را در یک مدت کوتاه جبران نماید، و همراهی دانشگاه ها در این مسیر بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر بیان کرد: پسوند جهاد، دانشگاهی است یعنی نهادی جهادی که در حوزه دانشگاه و مراکز آموزش عالی بایستی فعالیت نماید بنابراین اگر دانشگاه ها تعامل و ارتباط خوب و تنگاتنگی با این نهاد داشته باشند به طریق اولی می توانند جهاد دانشگاهی را در رسیدن به اهداف خوب و مقدس خود تسریع و تسهیل کنند.

اسکندری در خصوص فعالیت های خبرگزاری ایسنا در بوشهر گفت: احساس می‌کنم تحرکات و فعالیت های خوبی انجام شده است. من اخبار این خبرگزاری را رصد می کنم و می بینم که روزانه اخبار بی شماری از حوزه‌های مختلف در جامعه و در سطح استان انعکاس پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این خبرگزاری ها ظرفیت بسیار خوبی است که در دانشگاه‌ها نیز جلوه‌هایی از آن وجود دارد مثلاً در حوزه قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی توانسته اند اقدامات خوبی انجام دهند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که می‌توانیم با جهاد دانشگاهی پیگیری کنیم و جزو استان‌های پیشرو هستیم بحث مناظرات دانشجویی است که مدت دو سال است در مراکز سطح استان این مناظرات را انجام می‌دهیم و مراکز برتر در سطح کشوری به رقابت می پردازند.

حسین اسکندری تصریح کرد: مسلما ارتباط و تعامل خوب جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه علم و فناوری استان رقم بزند و من خیلی به آینده علمی جهاد دانشگاهی بوشهر خوش بین هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha