• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-2676

فرماندار شيراز:

چرا بنياد فرهنگي به نام ذبيح الله قربان در شيراز مجوز مي‌گيرد؟ آقايان از روند رو به رشد فعاليت فرقه‌هاي ضاله در استان فارس غافل شده‌اند!

چرا بنياد فرهنگي به نام ذبيح الله قربان در شيراز مجوز مي‌گيرد؟
آقايان از روند رو به رشد فعاليت فرقه‌هاي ضاله در استان فارس غافل شده‌اند!

فرماندار شيراز با انتقاد از صدور مجوز بنياد ذبيح‌الله قربان در شيراز گفت: آقايان از روند رو به رشد فعاليت فرقه‌هاي ضاله در استان فارس غافل شده‌اند!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، «حسين قاسمي» فرماندار شيراز در چهارمين ستاد دهه فجر شهرستان شيراز با تجليل از شخصيت امام راحل و عالمان تاريخ ساز استان فارس، بر لزوم شناساندن سيره آنان به جوانان تأكيد كرد و گفت: كار فرهنگي زنده نگه داشتن الگوهاي مجسم و چهره‌هاي بين‌المللي است بنابراين بايد خدمات مفاخر شهر شيراز را فرياد بزنيم.

وي با بيان اينكه مفاخر شيراز و استان فارس در گمنامي به سر مي‌برند، توسعه فرهنگ در كنار مبارزه با مفاسد اقتصادي را از اولويت‌هاي كاري خود برشمرد و افزود: اگر بزرگان و مفاخري همچون ميرزاي شيرازي اول و دوم،‌ مجتهد لاري، مجتهد فال اسيري، محلاتي و دستغيب در اصفهان بودند، اينگونه با آنها رفتار مي‌شد؟ تنديس اين مجاهدان راه آزادي و مبارزه با استبداد و استعمار كجاست؟ در حالي كه اگر اين بزرگان در استان‌هاي ديگر بودند، تاكنون ده‌ها فيلم و سريال و بناي يادبود براي آنها ساخته بودند!

رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان شيراز با تأكيد بر لزوم توجه به انجام فعاليت‌هاي بنيادين از سوي دستگاه‌هاي فرهنگي و اجرائي، از برنامه ريزي و تلاش براي توسعه فرهنگي در استان فارس خبر داد و با اشاره به تاريخ فارس در توسعه تمدن اسلامي ابراز كرد: فارس در حكومت  پهلوي دوران غم انگيزي را آغاز كرد و بركشيدن چهره‌هاي ماسيون بخشي از سياست انتقام گيري پهلوي از فارس بود تا بدان كه جا كشف حجاب را يكي از چهره‌هاي ماسيون كه وزير فرهنگ رضا شاه بود، از شيراز آغاز كرد.

وي با بيان اينكه هنوز فرياد «واجب است تبديل سلطنت امويه قاجاريه به دولت اسلاميه» مرحوم مجتهد لاري به گوش مي‌رسد، به نقش فارس در مبارزات مختلف ضد استعماري قبل از انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: در كنار بي‌توجهي به شخصيت‌هاي مبارز ملي و روحاني افرادي مانند ذبيح الله قربان عضو لژ فراماسونري بزرگ شدند كه به عنوان يك بهايي عضو فعال شبكه فراماسونري و روتاري نظرات عناصر بيگانه و محافل استعماري مخصوصاً صهيونيست‌ها را در حوزه تعليم و تربيت جوانان  ايراني اجرا مي‌كرد.

فرماندار شهرستان شيراز با تشريح اقدامات ذبيح الله قربان و همراهي او با باشگاه لانيز، جمعيت تسليح اخلاقي و بنياد كارنگي و انجمن دوستداران آمريكا خاطرنشان كرد: در حالي كه ذبيح الله قربان در طول دوران مسؤوليت خود بيشترين توجه را به فرق ضاله مبذول داشت و از فعال‌ترين اعضاي مؤسس لژهاي ماسيوني در شيراز بود، امروز مجوز بنياد فرهنگي ذبيح الله قربان در شيراز صادر مي‌شود.

قاسمي با انتقاد از بي‌توجهي برخي مسؤولان به روند رو به رشد فعاليت فرقه‌هاي ضاله در استان فارس گفت:  چگونه است كه به نام ذبيح الله قربان در شيراز مؤسسه و بنياد فرهنگي مجوز مي‌گيرد؟ آيا اين اقدامات نتيجه خواب آلودگي برخي مسؤولان در بي اعتنايي آنها به امور فرهنگي نيست؟

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha