• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-32211
  • خبرنگار : 50031

مديركل آموزش و پرورش فارس:

تحول در نظام آموش و پرورش نیازمند برنامه‌اي منسجم است

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیر یک واحد آموزشی نقشی بسیار اثرگذار در تحقق اهداف آموزشی، یادگیری و تعلیم و تربیت در مدارس دارد.

به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، حمیدرضا آذری در دیدار با مدیران واحدهای آموزشی و نماینده دبیران شهرستان لار، اظهار کرد: باید به جایی برسیم که مدیرکل توسط معلم‌ها انتخاب شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای ایجاد تحول در نظام آموش و پرورش باید با یک برنامه منسجم حرکت کرد، گفت: برای دستیابی به هدف مورد نظر باید از یک برنامه قابل اجرا پیروی کرد.

وی دو مقوله مهم برای برنامه‌ریزی را، نیازسنجی و الویت دادن به نیازها دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش به دلیل تمرکز بیش از حد، نمی‌توان نیازهای همه شهرها، ادارات آموزش و پرورش، معلمان، دانش آموزان، کُتب و مدارس را به مثابه هم تشخیص داد.

آذری با اشاره به اینکه بايد همچون سایر نقاط دنیا، اختیارات کافی و لازم در خصوص امورات مختلف مدارس به مدیران داده شود، تأکید کرد: در یک مدرسه، مدیر یک نقش محوری دارد و می‌تواند بهترین تصمیم‌ها را بگیرد و به همین خاطر بدیهی‌ترین راه برای کسب موفقیت همین است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه، معلمی که انگیزه ندارد، شاداب نیست، تسلط بر کتاب ندارد و نمی‌تواند آموخته‌های خود را به دانش‌آموزان منتقل کند، افزود: در گزینش معلم، باید خوش اخلاق‌ترین، زیباترین، متدین‌ترین و با اصل و نسب‌ترین افراد را انتخاب کرد.

وی با بیان  اینکه، یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که منجر به زندگی بهتر برای مردم شود، افزود: آموزش کاربردی، یعنی آموزشی که باعث تغییر در جامعه شود و بتوان آن را به عینه مشاهده کرد.

آذری در تعریف معلم توسعه یافته گفت: معلم توسعه یافته معلمی است که به درس تخصصی خود کاملاً مسلط باشد، با زبان انگلیسی نسبت به درس خود تسلط داشته و با روش فناوری قدرت ارائه مطالب داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یک مدیر باید پیچیدگی و سختی کار خود واقف باشد، تصریح کرد: یک مدیر خوب کسی است که در علم مدیریتی دارای دانش باشد.

وی گفت: یک معلم و مدیر بايد با روانشناسی‌های تربیتی، شخصیت، پرورشی و اجتماعی آشنا باشد تا بتواند متناسب با نیاز دانش آموز با آنان صحبت کند .

آذری با تأکید بر اهمیت مدرسه در تربیت و آینده مردم یک کشور، عنوان کرد: برای دستیابی به جامعه ای ایده آل، وظیفه مسئولان این است که از روش‌های درست، امکانات خوب و هزینه‌ای مناسب برای پرورش نسل آینده استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در دنیا، تنوع مدارس به این شکل که درایران است وجود ندارد، گفت: با این کاری که انجام شده است، ساز و کار یادگیری در کلاس را برهم زده‌ایم، چراکه باعث کاهش انگیزه فعالیت در معلم‌ها می‌شود و از طرفی تجانس اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد و عملاً این کلاس کارایی خود را از دست می‌دهد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.