• پنجشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-36669

پرچم سرخ حسینی در دو‌برجی داراب به اهتزاز درآمد

پرچم سرخ حسینی در دو‌برجی داراب به اهتزاز درآمد

مراسم آئینی بر افراشتن پرچم سرخ حسینی در شهر دوبرجي از شهرستان داراب، با حضور خيل عظيم مشتاقان و عاشقان اهل بيت(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، عصر چهارشنبه 22 مهرماه، طي مراسم نماديني كه همه ساله برگزار مي‌شود، پرچم سرخ حسيني، از محل امام‌زاده محمد(ع) بخش فورگ داراب حمل و بر پشت بام حسينيه شهر دوبرجي، به اهتزاز درآمد.

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری شهرستان داراب در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: در این مراسم پرچم سرخ حسینی از امام‌زاده محمد(ع) با تشریفات و آئيني نمادين همراه با حركت كارواني كه نماد كاروان امام حسين(ع) است، حركت داده مي‌شود.

علیرضا پرویزی ادامه داد: اين كاروان پس از طي مسافتي حدودا 4 كيلومتري، و در حاليكه دختران نوجوان با احترام پرچم را حمل مي‌كنند، اين نماد را براي اهتزاز به حسينيه شهر دوبرجي مي‌رسانند.

وي گفت: برگزاری این مراسم سابقه طولانی در فرهنگ و آداب و رسوم مذهبی این منطقه دارد و هرسال یک روز قبل از شروع ماه محرم، پرچمي كه در كربلا متبرك شده است را به نشانه عزا، به اهتزاز در مي‌آورند.

پرويزي يادآور شد: شركت كنندگان در اين مراسم و مشايعت كنندگان در اين آئين حزن انگيز، ضمن سردادن نوحه، عمق احساسات دروني خود را نمايان كرده و برسر كاروانيان گل و گلاب مي‌پاشند.

وي گفت: كار اهتزاز پرچم نيز توسط سادات و با صداي مارش عزا، به اهتزاز در مي‌آيد.

پرویزی حفظ آئين‌ها و مناسك مذهبي را يكي از ضروري‌ترين امور برشمرد و گفت: اين آئين نيز با توجه به شاخص‌هاي مهم و منحصر به‌فرد آن، قابليت درج در فهرست آثار معنوي كشور را دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha