• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-50370

حميد نادگران به‌عنوان سرپرست دانشگاه شيراز منصوب شد

حميد نادگران به‌عنوان سرپرست دانشگاه شيراز منصوب شد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن موافقت با استعفاي دكتر ابراهيم گشتاسبي‌راد با صدور حكمي دكتر حميد نادگران را به عنوان سرپرست دانشگاه شيراز منصوب كرد .

به گزارش ايسنا منطقه‌ي فارس، دكتر غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، طي حكمي دكتر حميد نادگران را به‌عنوان سرپرست دانشگاه شيراز منصوب كرد.

به گزارش ايسنا، اواخر آذر ماه سال گذشته، با بازنشستگي دكتر مجيد ارشاد لنگرودي، رييس وقت دانشگاه شيراز موافقت و دكتر ابراهيم گشتاسبي‌راد به‌عنوان سرپرست اين دانشگاه معرفي و منصوب شد.

حميد نادگران متولد سال ۱۳۳۷ در شيراز، دانش آموخته رشته فيزيك از دانشگاه هاي شيراز، فردوسي مشهد و منچستر انگلستان بوده و در حال حاضر استاد پايه ۳۵ دانشكده علوم دانشگاه شيراز با تخصص اپتيك و ليزر است .

وي تاكنون راهنمايي و مشاوره ۱۵۰ رساله دكتري تخصصي و پايان نامه كارشناسي ارشد را به عهده داشته و بيش از ۸۰ مقاله علمي - پژوهشي در مجلات معتبر داخلي و بين المللي و بيش از ۱۲۰ مقاله در همايش هاي ملي و بين المللي به چاپ رسانده است .

دكتر نادگران در حال حاضر ويراستار مجلات مختلفي مانند مجله پژوهش فيزيك ايران - شاخه ليزر و اپتيك و عضو هيأت تحريريه مجله هيدروفيزيك است .

وي در دفعات مختلف به عنوان استاد نمونه آموزشي، استاد نمونه پژوهشي و پژوهشگر برتر استان فارس انتخاب شده است .

نادگران در گذشته مجري منجر به توليد محصول سه طرح عمده ملي در حوزه ليزر و اپتيك در داخل كشور بوده است و در حال حاضر نيز در حال اجراي ۲ طرح ديگر دراين باره است. وي در سال هاي گذشته نيروي هاي دانش آموخته و متخصص منحصر به فرد در حوزه تخصصي خود تربيت كرده است كه در قسمت هاي مختلف علمي و صنعتي كشور به كار مشغول شده اند .

نادگران در بين اپتيك پيشگان كشور به ويژه در حوزه ليزرهاي پژوهشي و صنعتي از جايگاه ويژه اي برخوردار است. تحقيقات علمي وي علاوه بر طراحي، ساخت، نصب و بهره برداري از انواع ليزرها در حوزه هاي فيزيك پلاسموني، نانواپتيك، فيزيك غيرخطي و حسگرهاي بيو نيز ادامه دارد .

وي داور بين المللي مجلات شاخص اپتيك و ليزر مانند Nano Photonics ، Applied Optics و Optics Express است .

معاون اداري، مالي دانشگاه شيراز، رئيس دانشكده علوم و معاون آموزشي و پژوهشي دانشكده علوم اين دانشگاه، ‌عضو هيأت مميزه دانشگاه، عضو شوراي دانشگاه، نماينده دانشگاه شيراز در نهاد رياست جمهوري و عضو كارگروه ليزر معاونت علمي رياست جمهوري از ديگر سوابق اجرايي وي است.

همچنين وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري در نامه جداگانه اي ضمن موافقت با استعفاي دكتر ابراهيم گشتاسبي راد، از خدمات وي در دوران سرپرستي دانشگاه شيراز قدرداني كرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha