• یکشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-55455

افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع) مترو شیراز

افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع) مترو شیراز

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، فاز اول بزرگترین ایستگاه مترو شهر شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عصر یکشنبه 21 بهمن و به مناسبت ایام الله دهه فجر، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، عنایت رحیمی، استاندار فارس، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز و جمعی از مسئولان، فاز اول ایستگاه تقاطعی مترو میدان امام حسین(ع) شیراز، افتتاح شد.

ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز که در 2 طبقه مراحل ساخت را طی می کند، محل تقاطع 2 خط یک و 2 مترو شیراز محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی درون شهری شیراز گفت: این ایستگاه شامل شش دروازه، دو کراس آور و خط ارتباطی بین خطوط یک و دو است که بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

مهندس حسن مرادی با بیان اینکه برآورد هزینه عملیات اجرایی این ایستگاه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان است، افزود: تا امروز حدود ۸۰ میلیارد تومان در این ایستگاه هزینه شده و پیش بینی می شود که طی دو سال آینده با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر این ایستگاه به بهره برداری کامل برسد .

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در دهه فجر امسال بخشی از ایستگاه که مربوط به خط یک است و یک دروازه ظلع شمال غربی میدان در مجاورت استانداری همراه با کراس آور مربوط به خط یک به بهره داری برسد .

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه عملیات عمرانی ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاه های قطار شهری در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است، گفت: قرارگیری این ایستگاه در مرکز شهر، ضرورت سهولت تردد خودرو ها و نیز به حداقل رساندن مزاحمت ترافیکی برای شهروندان پیچیدگی عملیات عمرانی این ایستگاه را دو چندان کرده است .

ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می شود.

این ایستگاه با  ۳۰ متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاههای متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha