معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری تورهای رسانهای در کشور، گفت: خبرنگاران استان فارس نیز در قالب تورهای رسانهای با ظرفیتهای کشاورزی از و پروژههای شاخص این بخش آشنا میشوند .
به گزارش
ایسنا
منطقه فارس به نقل از
روابط عمومی سازمان جهاد
کشاورزی فارس، سید شهاب سیدمحسنی روز در همایش خانواده روابط عمومی جهادکشاورزی فارس بیان کرد: بخش کشاورزی نیازمند منزلت بخشی، اعتبار و موضوعیت بخشی بوده در همین
راستا روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است با کمک رسانهها فرهنگ، منزلت و
قابلیت بخش کشاورزی را به جامعه معرفی میکند
.
به گفته وی محور کار روابط عمومی جهاد کشاورزی تعیین سیاستهای
اطلاع رسانی در بخش است که در این مسیر سعی شده با استفاده از همه امکانات رسانهای
ارتباط و تعامل اثربخشی با جامعه کشاورزی کشور برقرار شود
.
سید محسنی افزود: برقراری تعامل موثر با خبرنگاران و رسانهها
به عنوان ابزارهای انتقال پیام و اطلاعات در انتقال مفاهیم بخش کشاورزی از دیگر
اقدامات روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی است
.
وی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی و وظیفه خطیر تامین امنیت
غذایی که بر عهده این بخش است، افزود: اطلاعرسانی و اطلاع یابی در این حوزه نیازمند
یک شبکه ارتباطی بسیار قوی است که بتواند با تمامی مخاطبین اعم از افراد جامعه،
بهرهبرداران بخش کشاورزی و افراد تصمیمگیرنده حوزه کشاورزی ارتباط برقرار کند
.
معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به
سابقه طولانی کشاورزی در ایران و پتانسیلهای موجود، ایجاد گرایش به بخش کشاورزی
در جامعه را از دیگر برنامههای این دفتر برشمرد
.
به گفته وی سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری و
صرفه جویی در مصرف آب با اجرای روشهای نوین آبیاری و توسعه کشتهای گلخانهای،گیاهان
دارویی،باغها و اراضی شیبدار بوده که ترغیب جامعه کشاورزی در اجرای این سیاستها
در دستور کار روابط عمومی این وزارتخانه قرار دارد
.
سید محسنی با اشاره به طرحهای محوری بخش کشاورزی از جمله
پرورش ماهی در قفس با هدف توسعه آبزی پروری در کشور و احیای 550 هکتار از اراضی
دشت خوزستان و ایلام، افزود: جهت تسهیل در روند اجرا و توسعه طرح
های شاخص در مراحل مختلف پیوست اطلاعرسانی
تهیه شده است
.
وی با بیان اینکه تغییر کشاورزی از سنتی به مدرن از دیگر سیاستهای
وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: روابط عمومی در ارتباط با معرفی ابزار و روشهای
نوین با استفاده از تکنیکهای مختلف همکاری میکند
.
به گفته وی مکانیزه شدن کاشت و برداشت برنج در شمال کشور،
گام برداشتن به سوی خوداتکایی در تولید روغن و افزایش بیسابقه روشهای نوین آبیاری
از 1200 هکتار در سال 92 به بیش از
2
میلیون و 150 هزار هکتار در سال 98 از تحولات مثبت بخش کشاورزی در سنوات اخیر
است
.
معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه
کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور نیازمند روابط عمومی مقتدر است، گفت: تلاش در
جذب نیروهای توانمند و متخصص و بکارگیری تکنولوژی های نوین ارتباطی در دستور کار این
دفتر قرار دارد
.
سید محسنی بیان کرد: خوشبختانه روابط عمومی جهاد کشاورزی در
مرکز و استانها از جمله روابط عمومی پیشرو بوده و از لحاظ کار حرفهای در جشنوارهها
همیشه صاحب رتبه بودند
.
نشست خانواده بزرگ جهاد
کشاورزی استان فارس با هدف "هماندیشی در ارتباط با کارکردهای نوین در روابط
عمومی" از پانزدهم تا هفدهم تیرماه و با حضور بیش از
۸۰
نفر از اعضای این خانواده در
شهرستان شیراز برگزار شد
.
نظرات