• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۸۸ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-9974

با یاد سردار شهید مرتضی جاویدی

رمان «عمو مرتضی» با قلم اکبر صحرایی منتشر شد

رمان 
«عمو مرتضی» با قلم اکبر صحرایی منتشر شد
رمان «عمو مرتضی» با نگاهی به زندگی و رشادت‏های سردار «مرتضی جاویدی» فرمانده شهید گردان والفجر تیپ المهدی سپاه پاسداران منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، «نیما زارع» مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان هشتم شیراز در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: در ادامه سیر حرکت این مؤسسه در انتشار آثار ادبی با رویکرد پایداری، کتاب عمو مرتضی که حاصل تحقیقات جامع و فراگیر عده‏ای از پژوهشگران پرتلاش فرهنگ دفاع مقدس استان است، در قالبی زیبا و خواندنی به قلم «اکبر صحرایی» منتشر شده و انتظار می‏رود همچون آثار دیگر این نویسنده توانای ادبیات دفاع مقدس کشورمان با استقبال خوب مخاطبان همراه باشد.
زارع افزود: تحقیقات دقیق، توجه به جزییات، مصاحبه‏های فراوان با یاران، همرزمان و نزدیکان شهید جاویدی و توجه همه جانبه به ابعاد زندگی و مجاهدت‏های این شهید نام آور، پشتوانه قابل اتکای این کتاب است.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان هشتم شیراز خاطرنشان کرد: پرداخت داستانی زیبا و هنرمندانه اکبر صحرایی و توجه همیشگی او به زاویه دید و جزئیات داستانی و دیالوگ نویسی‏های جذاب واثرگذاراین نویسنده ضامن رضایت دوستداران فرهنگ و ادبیات پایداری از این کتاب است.
وی ابراز امیدواری کرد همانگونه که شهید مرتضی جاویدی از شهدای شاخص دفاع مقدس کشورمان است، این رمان نیز از رمان‏های شاخص ادبیات پایدای باشد.
شهيد مرتضي جاويدي در تيرماه سال 1337درروستاي جليان فسا دريک خانواده متدين ومذهبي ديده به جهان گشود ودرحال و هواي صميمي روستا پرورش يافت. وی همزمان با تحصيل به کارهاي مختلفي چون دامپروري و کشاورزي مشغول شد تا علاوه بر تأمين هزينه تحصيل به امرار معاش خانواده کمک کند.
جاویدی تحصيلات خود را در سال 1356 با مدرک ديپلم تجربي با موفقيت به پايان رساند.
شهيد جاويدي که برحسب دستور امام خميني(ره) مبني بر ترک پادگنها از خدمت سربازي در رژيم ستم شاهي امتناع ورزيد، پس از پيروزي انقلاب با انگيزه اي متعالي به جمع پاسداران پيوست و به عضويت اين نهاد مردمي در آمد.
شهيد جاويدي مدتي را در جبهه غرب و کردستان به مبارزه با گروهک‏هاي مزدور گذراند. پس از شروع جنگ تحميلي به خوزستان رفت و عاشقانه در عمليات‏هاي مختلف از جمله فتح المبين، بيت المقدس، رمضان، والفجر 1 و 2 و 8 ، خيبر، بدر و کربلاي 4 و 5 شرکت کرد و حماسه آفريد. وي مدت‏ها فرماندهي گردان هميشه پيروز «فجر» از تيپ المهدي(عج ) را برعهده داشت ياران همرزم او هرگز خاطره رشادت‏ها وحماسه‏هاي شهيدمرتضي جاويدي را از ياد نخواهند برد.
روح سراسر اشتياق شهيد سرانجام در 18 بهمن 65 در ازدحام زخم و و آتش، قفس خاکي تن را گشود و عاشقانه بسوي ميعادگاه ابدي به پرواز در آمد.
عمليات کربلاي 5 يادمان پرواز اين عاشق واصل را در دل خود جاي داده است. خاک شلمچه شقايق زارخون اين شهيد و صدها شهيد گلگون کفني است که عاشقانه در آسمان لاجوردي جنوب به پرواز در آمدند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha