• یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-131612
  • خبرنگار : 50045

مسرور خبر داد:

پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین

نخستین کشتی حامل روغن خوراکی وارد استان گیلان شد و در مجتمع بندری کاسپین پهلو گیری کرد (2)

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ورود نخستین کشتی حامل روغن خوراکی به استان گیلان و پهلوگیری آن در اسکله دولفین مجتمع بندری کاسپین خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، رضا مسرور در حاشیه بازدید از عملیات پهلو گیری این کشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته به علت عدم ایجاد زیرساخت های لازم، کشتی های حامل روغن خوراکی نمی توانستند محموله خود را در بنادر گیلان تخلیه کنند لذا در بنادر خارج از استان پهلو گیری میکردند، تصریح کرد: در حال حاضر با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت های لازم در مجتمع بندری کاسپین، نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در اسکله دولفین این منطقه پهلو گیری کرد.

وی در ادامه به اهمیت تامین روغن خوراکی و سوخت کشور از طریق بندر کاسپین، تاکید و بیان کرد: با بهره برداری از اسکله دولفین مجتمع بندری کاسپین تخلیه روغن خوراکی در این بندر انجام خواهد شد و کشتی گروی روسی حامل ۵ هزارتن روغن خوراکی از کشور روسیه بوده که بمنظور تامین نیاز داخل در بندر کاسپین پهلوگیری کرده و طبق توافقات انجام شده بالغ بر ۱ میلیون تن روغن خوراکی از طریق این بندر وارد کشور خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با تشریح پروژه های سرمایه گذاری ایجاد بخش خصوصی در حوزه بندری گفت: یکی از مهم ترین رویکرد های سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است و در مجتمع بندری کاسپین ساخت ۴ پست اسکله، تاسیسات پسکرانه اسکله دولفین، مخازن سوخت، روغن خوراکی و سیلوهای غلات با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی توانمند ایجاد شده است.

مسرور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت مخازن روغن خوراکی در این بندر ۱۴ هزار ۱۰۰ متر مکعب بوده و ۲ مخزن ۷ هزار متر مکعبی برای سوخت های سبک، ۳۰ هزار تن سیلوی غلات در فاز نخست ایجاد و ۱۵ هزار تن دیگر نیز در دست ساخت بوده و همچنین با توجه به اهمیت ایجاد انبار های سرپوشیده ۲ انبار با ظرفیت مجموعآ ۱۰ هزار متر مربع به برداری رسیده است و سردخانه ۱۲ هزار تنی ۲ مداره نیز در دست ساخت است که تمامی این زیر ساخت های بندری توسط بخش خصوصی ایجاد و در دست ساخت است.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.