• شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-131850
  • خبرنگار : 50041

بازاریابی، دست نامرئی چای تولیدی کشور

چای خشک

بازاریابی یکی از ضرورت‌های نظام تولید چای است و از آن عنوان دست نامرئی تولید نام برده می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،محمد اخگر،کارشناس سازمان چای کشور گفت: صنعت چاي ایران علیرغم داشتن استعدادهاي بالقوه در زمینه تولید، فرآوري و تجارت چاي نتوانسته است طی سالیان گذشته جایگاه خود را در صنعت جهانی تثبیت کند و حتی در چند سال اخیر دچار بحران شده است.

وی افزود: وابستگی مستقیم بیش از 60هزار خانواده به کشت و تولید چاي و همچنین جایگاه خاص چاي در سبد مصرفی خانواده‌هاي ایرانی، ضرورت تدوین استراتژي و ساختار مناسب براي صنعت چاي ایران را دو چندان کرده است.

اخگر ادامه داد: بسیاری از کارشناسان بخش کشاورزی معتقدند که بازاریابی یکی از ضرورت‌های نظام تولید روستایی و کشاورزی است. اهمیت این موضوع تا حدی است که در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای در حال توسعه بازاریابی مقوله‌ای مهمتر از تولید است و از بازاریابی به عنوان دست نامرئی تولید نام برده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات بسیاری در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی در کشورمان وجود دارد که از آن جمله می توان به نامناسب بودن ساختار تسهیلات بازاریابی، ناپایداری قیمت، فصلی بودن تولیدات کشاورزی، نامناسب بودن سیستم اطلاع رسانی بازار، هزینه بالای تولید و ضایعات فراوان درطول مراحل مختلف تولید، حضور دلالان و واسطه ی فراوان و همچنین نامناسب بودن حمایت‌های دولت در زمینه توسعه بازار و سیاستهای بازاریابی تولیدات روستایی اشاره کرد.

اخگر خاطرنشان کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده و مانع دستیابی کشاورزان به درآمدهای بالا و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و همچنین مبارزه با فقر و محرومیت کشاورزان می‌شود.


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.