• جمعه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-133659
  • خبرنگار : 50045

مسرور تاکید کرد:

اهمیت اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی در افزایش مراودات تجاری و کسب درآمد ارزی برای کشور

DSC_1347

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی موجب کسب درآمد ارزی و توسعه مبادلات تجاری برای کشور می شود.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، رضا مسرور در نشست هماهنگی برای تسریع در روند اتصال راه آهن سراسری به بنادر منطقه آزاد انزلی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این منطقه برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات سازمان مطبوع خویش در روند اجرای این پروژه ملی و اتصال ریل به بندر کاسپین و فعالسازی کریدورهای عبوری از منطقه، اظهار کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت، اتصال هرچه سریعتر ریل به بنادر کاسپین و بندرانزلی بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده طول مسیر راه آهن به سمت بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی ده کیلومتر بوده که دو کیلومتر از آن در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و این دو کیلومتر مسیر داخل محدوده به منظور اتصال راه آهن و سرعت بخشیدن در روند اجرای پروژه آزاد سازی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با تبیین اهمیت اتصال راه آهن در افزایش مراودات تجاری و کسب درآمد ارزی برای کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه دریای خزر به خلیج فارس متصل می شود و این مسیر موثرترین مسیر تجاری خواهد بود و آمادگی داریم با توجه به توافقات انجام شده تعهدات خود را انجام دهیم و طبق روال قانونی و تفاهمنامه منعقده هزینه های لازم برای اجرای تعهدات سازمان پرداخت خواهد شد.

مسرور ادامه داد: نشست های مختلف با کشورهای چین و قزاقستان به منظور افزایش مراودات تجاری از طریق کریدور ترکیبی چین _ قزاقستان _ ایران (بندرکاسپین) برگزار شده است و این کریدور تجاری به لحاظ کاهش هزینه و زمان برای تجار مزیت نسبی دارد و کشور قزاقستان نیز بسیار علاقه مند به انجام مراودات از این کریدور است.

وی افزود: سایر کشور های حاشیه خزر نیز مزیت های رقابتی ایجاد کرده اند که اتصال ریل به بندرکاسپین مزیت های این کریدور را افزایش داده و آمادگی داریم به منظور افزایش فعالیت های تجاری از این مسیر، مزیت های رقابتی را نیز ایجاد کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تقدیر از حمایت های مقامات ارشد کشور و معاون رئیس جمهور از توسعه و تکمیل طرح های زیر ساختی در این منطقه، افزود: دولت توجه بسیار زیادی به این منطقه و فعالیت های تجاری با کشور های حاشیه خزر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا بندر کاسپین با حمایت های دولت به جایگاه اصلی خود رسیده؛ سازمان منطقه آزاد انزلی نیز توسعه زیرساخت ها را در دستور کار خود قرار داده و اولویت اصلی این سازمان در گام نخست  اتصال راه آهن به بندر کاسپین و در گام بعدی ایجاد اسکله رورو است که با انجام قرار دادهای قانونی، قرارگاه خاتم الانبیاء از ماه آینده ساخت این اسکله را با پسکرانه وسیع و اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان آغاز می کند، اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح نیاز است که با حمایت دولت در دریای خزر یک کشتی رورو متعلق به جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

مسرور در ادامه به نقش بخش خصوصی در اجرای پروژه های زیر ساختی در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد پروژه های زیر ساختی در این منطقه به خصوص در بخش بندری با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است که تاثیر بسیار زیادی در جذب فعالین اقتصادی و تجاری داشته و علاوه بر ایجاد درآمد ارزی فرصت شغلی مناسبی را ایجاد کرده است .

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین استاندار گیلان، نمایندگان مردم بندرانزلی و رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، مدیران وزارت راه و شرکت های مشاور و پیمانکار مرتبط با راه آهن رشت به بندرانزلی و بندرکاسپین نیز حضور داشتند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.