• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-46827

ريیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان گیلان:

پلیس فتا از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری دفاع مي كند

ريیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان گیلان از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری در استان دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خزر سرهنگ دوم ايرج محمد خاني با بیان اینکه پلیس فتا از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری دفاع می کند، اظهار داشت: هویت ملی، دینی و ارزش های انسانی در فضای تولید و تبادل اطلاعات از اهداف پلیس فتاست.

وي گفت: هر جرمی که رایانه به نحوی به عنوان موضوع یا ابزار جرم در آن نقش داشته باشد و یا دلایل یا اطلاعات مربوط به آن در رایانه ذخیره، پردازش یا منتقل شده باشد، جرم رایانه ای است.

سرهنگ محمدخانی به استراتژی حفاظت از اطلاعات در شبکه های کامپیوتری اشاره کرد و افزود: دفاع در عمق و برقراری توازن بین سه عنصر اساسی انسان، تکنولوژی و عملیات از اصول مهم استراتژی است.

ريیس پلیس فتای استان گیلان ادامه داد: حفاظت مطمئن، تشخیص به موقع و واکنش مناسب از جمله مواردی است که همواره باید در ایجاد یک سیستم امنیتی رعایت شود.

وی صیانت از هویت ملی و دینی و ارزش های انسانی جامعه در فضای تولید و تبادل اطلاعات را از اهداف پلیس فتا عنوان و اذعان کرد: حفظ حریم خصوصی و آزادی های مشروع در فضای تولید و تبادل اطلاعات، صیانت از اموال، منافع و اسرار و اقتدار ملی، حفظ سرمایه های مادی و معنوی، اسرار کسب و کار و مالکیت خصوصی در فضای تولید و تبادل اطلاعات از دیگر اهداف پلیس فتاست.

سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه پلیس فتا از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری دفاع می کند، تصریح کرد: پلیس فتا با مجهز شدن به ابزارهای تشخیص و روتین های واکنش سریع سعی می کند زمینه برخورد مناسب با مهاجمان و بازیافت اطلاعات در زمان مناسب را فراهم کند.

وی شناسایی و اجرای راه ها و روش های کشف جرم را از مهم ترین عوامل مبارزه با جرایم رایانه ای عنوان و خاطرنشان کرد: هدایت ستادی و عملیاتی مبارزه با جرایم سیاسی و امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و اخلاق در راستای صیانت از هویت دینی و ملی و ارزش های اسلامی جامعه، جمع آوری آمار و ارقام از عوامل دیگر مبارزه با جرایم رایانه ای است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha