• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-76380

کارشناس حوزه روابط عمومی و رسانه:

روابط عمومی باید فعال ترین عضو مجموعه باشد

1b3s8p8xo201r

کارشناس حوزه روابط عمومی و رسانه گفت: روابط عمومی باید فعال ترین عضو مجموعه باشد تا دیگران را وادار به حرکت کند.

مرتضی محمودی کارشناس حوزه روابط عمومی و رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، اظهار کرد: روابط عمومي به عنوان قلب تپنده سازمانها و نهادها عمل مي كند و به عنوان چشم بيناي ادارات مطرح مي شود و مبرهن است كه پويايي روابط عمومي موجب رشد و بالندگي مجموعه ها و ادارات و مراكز مي گردد.

وی با بیان اینکه مديران روابط عمومي مي توانند با تعامل سازنده و كارآمد با اين ابزارها به مرز شكوفايي برسند، گفت: رسانه ها هستند كه در اكثر مواقع افكار عمومي را مديريت كرده و به چالش مي كشند. روابط عمومی باید با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و مردم و دولت را به هم نزدیکتر کند.

محمودی ادامه داد: روابط عمومی ها نقش اساسی و محوری در شناساندن خدمات دستگاه های اجرایی به مردم دارند و با اطلاع رسانی بموقع می توانند موجب جلوگیری از بسیاری اتفاقات و مشکلات در دستگاه ها شوند و این امر باید به بهترین نحو صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها با عملکرد خوب و اثرگذار خود می توانند بازیگر نقش خطیر و حساس ایجاد ارتباط فعال و اثربخش بین سازمان و مردم باشند و زمینه ایجاد تفاهم و هم اندیشی بین مسوولان و مردم را فراهم سازند، گفت: روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری باعث شده روابط عمومی از برنامه ریزی کلان و راهبردی غافل شود زیرا تنها در سایه برنامه ریزی صحیح است که روابط عمومی می تواند وظایف خود را بخوبی انجام دهد.

وی افزود: امید است با نگاهی نو به روابط عمومی و قرار گرفتن آن در جایگاه شایسته و تحقق روابط عمومی آرمانی از ظرفیت آن در جهت مشارکت عمومی و اعتمادسازی استفاده کنیم و با بالا رفتن سرمایه اجتماعی سازمان، شاهد تعالی سازمانی باشیم. تلاش و جدیت صفت اخلاقی ضروری برای روابط عمومی هاست، روابط عمومی باید فعال ترین عضو مجموعه باشد تا دیگران را وادار به حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن علم و هنر پنجمین ویژگی روابط عمومی هاست، یک مدیر روابط عمومی باید هم عالم و آگاه و هم هنرمند باشد، افزود: مدیران روابط عمومی باید هنر برقراری ارتباط را داشته باشند، روابط عمومی به علم نیاز دارد تا پخته و سنجیده حرف بزند و به هنر نیاز دارد تا هنر تاثیرگذاری بر افکار عمومی را بداند.

وی گفت: برخی افراد هنر جلوه دادن واقعیت ها را ندارند و به همین دلیل به دروغ متوسل می شوند، بیان خلاف واقعیت ها خیانت بزرگی است.

کارشناس حوزه روابط عمومی و رسانه با بیان اینکه نقش مهم روابط عمومي در تصميم‌گيري‌هاي سازماني مهم و اثرگذار است و مديراني که داراي روابط عمومي قوي هستند تصميم‌گيري هايشان بهتر و منطقي‌تر است، تصریح کرد: امروزه با توجه به آهنگ سريع رشد و تحول تکنولوژي‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي، کارکردها و ابزارهاي سنتي روابط عمومي بايد با اين تکنولوژي ها هماهنگ و همسو شود و اين هماهنگي ‌بايد در بستر فرهنگ سازي، آموزش و تغيير نگرش‌ها صورت گيرد. اگر روابط عمومي با برنامه‌ريزي و هدف خاص در يک سازمان فعاليت کند، مي‌تواند سازمان را به تعالي روز افزون سوق دهد و بهبود جايگاه و کارکرد روابط عمومي به يقين موجب پيشرفت سازمان مي‌شود و اين مهم خود گامي در جهت توسعه هر بخش و يا منطقه در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني است.

وی اضافه کرد: روابط عمومي که مورد تشويق تاييد و حمايت مجموعه خود باشد مي‌تواند اهداف سازماني را به نحو شايسته دنبال کند و موفقيت‌هايي را براي مجموعه به ارمغان آورد. در عصر امروز ارتباطات و اطلاعات مدير و يا مسئول روابط عمومي بايد داراي ايده، فکر و انديشه باشد و روابط عمومي که در حد يک کارمند عادي فقط به انجام وظيفه اداري و فعاليت‌هاي روزمره بپردازد و فکر، ايده و خلاقيتي از خود بروز ندهد نمي‌تواند موفق باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: خیلی از سازمان ها نقاط کوری دارند که مدیران و مسئولین آنها نمی توانند این نقاط را ببینند. روابط عمومی نقش دوگانه ای دارد که شامل نقش درون سازمانی و برون سازمانی است. در نتیجه این روابط عمومی است که می تواند این نقاط کور درون سازمانی یا برون سازمانی را با نظر سنجی و بررسی به مدیر منتقل کند و مدیر نیز بر اساس آن متوجه شود که راه را اشتباه می رود و آن را تصحیح کند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی ها در اصل نقش بسیار حساسی دارند و اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند سازمانی پویا و بالنده خواهیم داشت و اگر نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند، قطعاً سازمان دچار مشکل خواهد شد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.