• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-94043

تولیدمثل برای ماهیان مهاجر دشوار شده است

تولیدمثل برای ماهیان مهاجر دشوار شده است

مهاجرت آزادانه برای دستیابی به جمعیت های پایدار ماهی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه گیلان،مراسم اولین روز جهانی مهاجرت ماهی ها در 24 ماه می سال 2014 میلادی با هدف آگاه سازی در خصوص مسائل مربوط به مهاجرت ماهی ها به صورت محلی در سراسر جهان به اجرا در می آید.

این روز جهانی برگزار می شود تا ادراک عمومی را نسبت به اهمیت باز بودن مسیر رودخانه ها، ماهیان مهاجر و نیازهای آنها افزایش دهد.

مهاجرت آزادانه برای دستیابی به جمعیت های پایدار ماهی امری ضروری است.

اگرچه برخی از گونه های ماهی تا حدودی مهاجرت می‌کنند، برای برخی دیگر از گونه‌ها همچون ماهی آزاد، گربه ماهی غول پیکر و مارماهی پیمودن هزاران کیلومتر برای تکمیل چرخه زندگی شان الزامی است. در صورتیکه این ماهی ها قادر به مهاجرت نباشند، جمعیت شان به کلی از بین می رود و این واقعه ایست که متاسفانه تاکنون در بسیاری از نقاط جهان رخ داده است.

تعداد زیاد سدها و بندهایی که به مقاصد مختلف از جمله مدیریت آب، در مسیر رودخانه ها و سواحل ساخته می شوند، تولیدمثل را برای ماهیان مهاجر بسیار دشوار کرده است.

 برنامه های پیش بینی شده برای این روز تحت نظارت "روز جهانی ماهی برگزار می شود و فرض بر این است که با برگزاری بیش از 250 برنامه در سراسر جهان در این روز که با طلوع آفتاب در نیوزلند آغاز شده و با غروب آفتاب در آمریکای شمالی به پایان می رسند، روز جهانی مهاجرت ماهی ها به یک روز ماندگار تبدیل شود.

پس از برپایی این رویداد جهانی توسط دوست داران طبیعت در سراسر جهان یک برنامه تصویری از این رویداد تهیه شده و برای مسوولین سطوح عالی به نمایش در خواهد آمد.

 علاوه بر این دادخواستی در خصوص" رودخانه های باز و مسیرهای مهاجرت آزادانه ماهیان " تنظیم شده و به امضا مردم سراسر جهان در خواهد آمد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha