• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: golestan-32153

با همکاری بنیاد نخبگان استان گلستان؛

کارگاه نقد کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد

کارگاه نقد کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد
کارگاه نقد کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، تالیف خانم دکتر فاطمه جان احمدی با همکاری مشترک بنیاد نخبگان استان گلستان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا – منطقه گلستان، در این کارگاه که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان گلستان برگزار شد، پیرامون بررسی و نقد کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی مواردی از جمله بررسی ریشه های تقابل تمدن شرق و غرب در تاریخ ایران قبل از اسلام، تاثیر تاریخ تفکر حکومتهای قبل از اسلام بر تقابل اسلام در برابر غرب، نقش ایرانیان در توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی، نقش انقلاب اسلامی ایران در توسعه و نشر فرهنگ و تمدن اسلامی، چالش نسل پس از انقلاب به عنوان وارثان انقلاب اسلامی در ادامه روند توسعه تمدن اسلامی – ایرانی مورد بحث شرکت کنندگان قرار گرفت.

دکتر مصیب عباسی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان به عنوان مدرس این کارگاه، ضمن بررسی متن کتاب، اظهار کرد: اگر ایرادات و کاستی های شکلی کتاب را نادیده بگیریم، در مجموع نویسنده با استفاده از منابع متنوع زیادی توانسته مجموعه مختصر و مفیدی جهت مطالعه تاریخ تمدن اسلامی عرضه کند.

وی افزود: البته بررسی این موضوع با توجه به برهه زمانی حاضر نیازمند بررسی و دقت نظر بیشتری بوده و در اندازه یک کارگاه آموزشی قابل تعریف نیست.

در اولین جلسه علاوه بر مستعدین بنیاد نخبگان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی، دانشجویانی که از قبل ثبت نام کرده بودند نیز حضور داشتند.

بنا به گفته معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان این جلسات در سال جدید به صورت ماهانه و با معرفی کتابهای دیگر برگزار خواهد شد. لذا افرادی که تمایل داشته باشند می توانند با ارتباط و یا حضور در مجموعه جهاد دانشگاهی گلستان ضمن تهیه کتاب مورد نظر قبل از برگزاری کارگاه، برای حضور و شرکت فعال در جلسات ثبت نام کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha