مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: طبق برنامهریزی صورت گرفته اواخر همین هفته شاهد اتمام پروژه لایروبی مصب گرگان رود توسط سازمان بنادر خواهیم بود.
به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اللهیار اسعدی در خصوص آخرین وضعیت لایروبی گرگان رود توسط سازمان بنادر و دریانوردی و اتمام آن اظهار کرد: سقف در نظر گرفتهشده لایروبی ۴۰ هزار مترمکعب از مصب گرگان رود به عمق ۲ متر، عرض ۲۰ متر و طول یک کیلومتر بود تا این مسیر بازگشایی شود.
وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی بابت توسعه بندر ترکمن بهعنوان یک مرکز گردشگری دریایی، تصریح کرد: در بازدیدی که آقای حقشناس استاندار گلستان از بندر ترکمن داشتند بر مسئله تبدیل این بندر به یک بندر گردشگری تأکید داشتند. با همین نگاه تصمیمگیری شد تا یکسری اقدامات دومنظوره در خصوص لایروبی کانال چاپاقلی صورت گیرد. این اقدامات از یکسو برای نجات خلیج گرگان و بازگشایی کانال مسدود بوده و از سوی دیگر تردد شناورهای سبک گردشگری در آن انجام گیرد.
وی افزود: در همین زمینه طبق اعلام و پیگیریهای استاندار قرار است در گام نخست با توجه به ملاحظات سازمان محیط زیست این اتفاق رخ دهد. بعد از این جلسات و انجام تصمیم گیریهای لازم دیگر طرحها و برنامههای توسعه گردشگری دریایی در بندر ترکمن پیش خواهد رفت.
اسعدی گفت: این بندر در صورت اتمام طبق برنامهریزی صورت گرفته قابلیت بیش از یک میلیون تن مراوده کالا را در دریای خزر خواهد شد. به این طریق و با نگاه صنعت تجاری شدن بنادر، این تابو در استان گلستان با بهرهبرداری از بندر خواجه نفس بعد از ۵۰ شکسته و این بندر جزو اولین بنادر تجاری استان خواهد بود
به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اللهیار اسعدی در خصوص آخرین وضعیت لایروبی گرگان رود توسط سازمان بنادر و دریانوردی و اتمام آن اظهار کرد: سقف در نظر گرفتهشده لایروبی ۴۰ هزار مترمکعب از مصب گرگان رود به عمق ۲ متر، عرض ۲۰ متر و طول یک کیلومتر بود تا این مسیر بازگشایی شود.
وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی بابت توسعه بندر ترکمن بهعنوان یک مرکز گردشگری دریایی، تصریح کرد: در بازدیدی که آقای حقشناس استاندار گلستان از بندر ترکمن داشتند بر مسئله تبدیل این بندر به یک بندر گردشگری تأکید داشتند. با همین نگاه تصمیمگیری شد تا یکسری اقدامات دومنظوره در خصوص لایروبی کانال چاپاقلی صورت گیرد. این اقدامات از یکسو برای نجات خلیج گرگان و بازگشایی کانال مسدود بوده و از سوی دیگر تردد شناورهای سبک گردشگری در آن انجام گیرد.
وی افزود: در همین زمینه طبق اعلام و پیگیریهای استاندار قرار است در گام نخست با توجه به ملاحظات سازمان محیط زیست این اتفاق رخ دهد. بعد از این جلسات و انجام تصمیم گیریهای لازم دیگر طرحها و برنامههای توسعه گردشگری دریایی در بندر ترکمن پیش خواهد رفت.
اسعدی گفت: این بندر در صورت اتمام طبق برنامهریزی صورت گرفته قابلیت بیش از یک میلیون تن مراوده کالا را در دریای خزر خواهد شد. به این طریق و با نگاه صنعت تجاری شدن بنادر، این تابو در استان گلستان با بهرهبرداری از بندر خواجه نفس بعد از ۵۰ شکسته و این بندر جزو اولین بنادر تجاری استان خواهد بود
نظرات